Mycket har hänt

Ibland är det så mycket som händer att man inte kan skriva om det... Det bara surrar i huvudet... så det har varit tyst på sidan ett tag... Men för den som orkar så kommer här en liten (läs:lång) sammanfattning.

Jag fyllde år. År med en nolla på slutet. Trettio... Undrade väldigt mycket hur det skulle kännas. Om jag skulle krisa ihop totalt o börja känna mig gammal. Eller om ja skulle få panik över allt ja inte hunnit med än. Men faktum är att jag mår rätt bra. Har tänkt igenom det en hel del o kommit fram till att ja trivs med livet som det är nu. Jag har hunnit med ganska mycket. Sett en hel del länder o provat rätt mycket grejjer... så det var en väldigt glad Linda som ställde till med kalas. Sen fick jag åter igen se prov på vilka bra vänner jag har.

Syrran sa två veckor innan festen "Planera vad du ska ha på dej nu så du inte står där på eftermiddagen o lagar mat o inte har bestämt dig än" Eeeeeeeller hur... På fredagkvällen den 12 oktober klockan 10 minuter i stängning (19) står ja i gallerian o har totalpanik. Har sprungit i affärer halva dan... och dagen innan. Då ringer K o säger att hon just går från jobbet o frågar om ja vill ta en fika. Jag förklarar läget o 2 min senare står hon där o drar mig in o ut i affärer. Sen iväg till Åhlens som stänger en timma senare. 55 väldigt svettiga minuter senare står vi i provrummet o har hittat den. Klänningen med stort K som bara e helt rätt! Jag skulle aldrig hittat den själv. Tack K!!!

Jag kunde ju givetvis inte dumpa henne efter att ha utnyttjat hennes expertis så där så vi gick för att äta en liten middag o ta ett glas vin. Ett glas blev två, och efter en stund kom även S dit o joinade oss för ett tredje... Då ringer Han. Han som ja precis träffat helgen innan. Han som ja inte kunnat sluta tänka på. Han som faktiskt skulle komma på kalaset dan därpå o träffa alla mina vänner efter bara en vecka.
Han vill att vi ska komma på fest. Klockan e väl runt tio och jag behöver verkligen åka hem o fixa... ja, precis allt inför morgondagen eftersom jag inte gjort nåt annat än handlat hälften. Hade ju tänkt sova tidigt med... Ja säger faktiskt nej först, men K o S turas om att rycka luren ifrån mig och min dåliga karaktär är ju inte svårövertalad. Sanningen att säga så var det en ytterst trevlig fest. Fick träffa Hans polare o både S o K hade tjingat egna exemplar av det manliga könet inom en halvtimme. Det blev som det blev. Ja va i säng kl 10 på lördagsmorgonen. Kl 11.30 skulle ja o pappa handla resten av maten o kl 13.30 hade jag tid på salongen för att fixa håret. Ooops... Nåväl, det var ju faktiskt dagen innan jag fyllde trettio så än så länge var ja en oansvarig tjugoplussare... Ringde K o sa godmorgon o hon sa bara "lägg dej o sov tills vi kommer så tar vi hand om allt" Och de gjorde dom! Åkte visserligen o handlade (men inte förränns kl 15) men efter det gjorde jag inte mycket nytta alls. Kl. 16.30 prick kom syrran, K, S och kallskänkan M hem till mig o satte igång operation F I X A. Vilka tjejjer... Bäst i världen. Prick 19.58 var lokalen dekorerad, maten lagad, drickan ditkörd, Sangrian blandad, o Linda stylad av proffs. Kalaset kan börja, och för första gången i världshistorien drällde ca 8 pers in genom dörren 5 minuter efter utsatt tid. Jag som trodde att vi hade en timma extra på oss. Tur att ingen lyssnade på mig :)

Det var en jättelyckad kväll och ja känner mig priviligerad som har så många fina människor i mitt liv. Tack alla ni för att ni gjorde min kväll så himla bra!

Om 2½ timme ringer farsan o väcker mig. Vi ska bila upp till kalix för Börjes begravning. Jag har planerat att sova i bilen. Men borde kanske försöka sova lite innan dess med. Borde väl ta o packa klart med. Jaha, det vart visst ingen skillnad efter trettio. Jag e fortfarande lika sent ute med allt som ska göras...

Ta hand om varandra!

Kalas

Kommentarer
Postat av: Ruben

Fin bild!

Ha det gött!

Nu får du ju ta & skriva på min blogg-sida snart ju!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2007-11-19 @ 22:52:35
URL: http://ruben.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0