Gissa vilka som fick soppatorsk i en Prius mellan Vegas o San Fransisko...

Japp. Även om bilen är en "hybrid" så kan man tydligen få soppatorsk. Det finns ett jättebra tricks för att inte få slut på bensinen. Det kallas att tanka. Om man däremot efter att ha lämnat lunchrestaurangen/bensinmacken där man tagit den 11 timmar långa körningens första paus upptäcker att det är nog dags att tanka, men tänker att man har ju faktiskt redan svängt ut och "det kommer säkert snart en mack till på vägen" ... Ja då blir det så att man får ta med sig en liten vattenflaska (ja, vattenflaskor har man i bilen, men dunkar med extrabensin är för mesar) och börja knata... Så det var exakt vad Robban fick göra medans jag o Micke stannade kvar vid vägkanten. Iom att batteriet var nästan slut det med (vi hade ju kört vidare utan soppa så länge det gick) så var det snart stekhett i bilen så jag ställde mig bredvid i bikinitop och kjol för att försöke få lite sol istället... Vi hade ju massa vatten så det var bara att hälla lite vatten över sig då och då för att inte dö av värmeslag. Tyvärr kom det ganska snart en polisbil och tyckte att vi inte skulle vara där. Så vi fick åka polisbil för andra gången under den här resan. 
Allt gick bra till slut, och vi kom fram till San Fransisco sent i går kväll, bara ett par timmar senare än beräknat. Vi bor på Doubletree igen, för Robban e galen i deras kakor :)

Nu ska jag ut o kolla in hotellets pool. 

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0