Linda jobbar... o jobbar o jobbar o jobbar...

Så det senaste tillskottet av ställen där vi kan sysselsätta oss åt vår favoritsport har öppnat för lite över en vecka sen. Detta innebär att jag har jobbat häcken av mig. Hela veckan är bara ett enda suddigt blurr av pokerbord, nya marker, resor till o från jobbet o telefoner som ringer för att jag ska tillbaka till jobbet. Både Noch N som också skulle jobba var olyckligtvis bortresta och/eller sjuka nu under starten så därav har arbetsbördan varit lite mer än normal för mig. Jag har tom fått skippa kockskolan i onsdgas för att jag inte hann med den, och ni vet hur mkt den betyder för mig. (För att inte tala om hur vansinnigt dyr varenda lektion är) Jaja, jobbar man mycket så tjänar man mycket... i alla fall om man inte går o tappar sin plånbok på väg från jobbet. Suck... Alla kort, leg osv plus ca 3k... Och jag som älskade min supersöta gammaldags blekgröna portmonnä med blommor och texten " frugal is such an ugly word" på....
Till slut strejkade i alla fall kroppen. Den krävde vila. Så jag ringde in lite ersättare och fick 2 dygn ledigt. Ville så gärna gå ut o göra ngt roligt, tex gå förbi barakademien i fredags men jag sov o sov o sov i 18 timmar. När jag vaknade var det dags för påsklunch med familjen och efter det åkte jag till Uppsala för att träffa Niklas. Vi har lagat god mat, sett en massa film o bara varit. Härligt. Ska fortsätta att vila upp mig idag och sen tillbaka till jobbet i natt. Om någon är intresserad av mitt nya jobb så hör av er på mobilen, skriver givetvis inte några detaljer här.  Och till alla som ringt o smsat under veckan utan att få svar, förlåt mig, jag ska ta ta i det nu.
Jättestora påskkramar till alla fantastiska människor som orkar jobba häcken av sig varenda vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0