Det goda köket

Jag messade pojken för några dagar sen o frågade om han ville gå på mässan med mig. Mot alla odds svarade han ja. Så idag tillbringade vi em i älvsjö. Han köpte en massa drinkkupoger åt mig så jag fick springa runt o prova olika champagner tills det nästan sprutade ur öronen på mig. Vi åt lunch på "kockarnas krog" en helt FANTASTISK skaldjurssoppa med färska räkor, äppelbitar och västerbottenost i en skål bredvid som man tillsatte efter smak och tycke.
Efter mässan åkte vi till Nynäs och hämtade tvillingarna. Sen raka vägen hem med dom. N var tvungen (stackars..hmpf) att gå ut på finkrog med pokerpojkarna och äta lyxmiddag med massor av champagne och spritflaskor på bordet.... Men jag hade ju faktiskt fått typ 10 olika sorters champagner på mässan så jag kan ju inte klaga. Istället bäddade jag ner mig i soffan med Bella och Hugo o satte på en film.
Fantastiskt nog så protesterade dom inte alls när deras pappa åkte iväg. Det måste jag nog ta som ett väldigt bra tecken. De känner sig trygga med mig. Niklas ringde ett tag efter att dom somnat för att kolla hur allt gått och sa samma sak, att det var jätteskönt att de inte gnällt efter honom alls efter att han gått. Pluspoäng till mig! Så nu sitter jag här och leker med killens pokerkonton och lyssnar på ungarnas sömngnyenden... och är bara väldigt väldigt nöjd med tillvaron.
Kärlek till er som orkar läsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0