Bättre...

Niklas ungar har varit här hela helgen. Jag följde med till Nynäshamn och hämtade dem så att vi fick en chans att prata i bilen. Allt kändes genast bättre. Och som vanligt när ungarna är här så är det fullt upp. Den här helgen skulle Niklas dessutom ta hand om sin yngste son för första gången 2 tim igår och 2 tim idag.
Hans ex kom dit o lämnade grabben och Niklas mormor som såg henne komma från tvättstugefönstret beslöt sig för att stanna i tvättstugan tills hon hade gått. Tyvärr hade hon lite problem med att gå så "mormor" fick till slut komma ner. Hon lämnade tvätten i hallen där exet stod (i en timma!!!) och kom istället och satte sig hos mig i soffan i vardagsrummet och sa "jag vägrar att gå ut och ta hand om tvätten innan den där människan har gått" Hihihi....

Idag var Niklas föräldrar där när exet kom och lämnade grabben och de reagerade ungefär likadant som mormorn gjort...
Ja jösses, det är verkligen inte lätt att vara tillsammans med någon som redan har tre ungar, men de är skönt att känna att hans familj har accepterat mig totalt, och inte ser mig som en inkräktare av ngt slag.

Att sen ungarna har varit totalt omöjliga, bråkiga och kinkiga på ett helt annat sätt än de nånsin varit de här två helgerna efter mallis kan man ju fundera lite över. Båda två gnäller dessutom om att de inte vill åka hem till mamma... Allt står inte rätt till när de är hos henne...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0