Helg

Åkte ut till Richmond i fredags o träffade Gurkan och Xenia ett par timmar innan jag jobbade. Fredagnatten blev vääääldigt lång. Lördagkvällen satt jag o höll tummarna för en dejt medans jag jobbade. En supertrevlig amerikan på besök ville bjuda med mig på Operan men iom att jag inte kunde  så frågade han om jag hade någon singel väninna som kunde passa. Jag fixade ihop honom med Johanna och satt o hoppades att de skulle gilla varandra.

Han kom och hämtade henne i lyxbil med chaufför och hade med sig blommor. Sen hade han som present med sig cd-samlingen av operan de skulle se. De satt i drottningens loge och efteråt tog han med henne till en riktigt flott restaurant innan han körde hem henne. Han dök upp på Empire efter det och tackade mig av hela sitt hjärta att jag låtit honom träffa en sån fantastisk tjej. Han var helt betuttad i henne. Tyvärr tror jag inte att Johanna var lika imponerad av honom, trots att han verkligen gjorde sitt yttersta...

Igår var min korta jobbdag då jag oftast bara jobbar 14-19. Ovanligt för en söndag dök det upp en massa cg-spelare så jag fick deala cg förutom ta hand om em-turren. Tack o lov bara till kl 21, för jag hade bara sovit 2 timmar innan, och såg fram emot en tidig kväll med lite slötittande på tv-serier i datorn. Så blev det ju givetvis inte. Suss var hemma och jag köpte vin på vägen hem för lite tjejmys. Hade knappt hunnit innanför dörren förräns hon berättade att vi skulle ha fest. Jaha.

30 minuter senare dräller det in en massa folk fullpackade med champagne och vodkaflaskor och allt annat som kan tänkas i festväg. Det blev en lång natt och jag tror inte våra grannar var helt nöjda, men jag knackade på och bad om ursäkt i alla fall. Kanske skulle väntat tills idag med att göra det och inte kl 2 inatt men men...

Idag skulle Gurkan klippa och färga håret på mig men lyckades med konststycket att förgifta sig själv med att äta upp min Marabou mjölkchoklad som hon hittade i skåpet. Ja, är man laktos o gluten så spelar det ingen roll att det är extragott med svenskt godis, man blir sjuk i alla fall. Hoppas på att hinna håret imorgon istället innan jag börjar jobba för hon är ledig imorgon med. Grönskimrande hår kan jag klara mig utan. Skulle ju kunna gå till en vanlig salong men mitt hår är verkligen märkligt svårt att färga så jag är rädd att det bara skulle bli värre om någon annan försökte sig på det.

Nu är det dags för lite mera frasier. Kram o godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0