Idiotiska puckade mobiltelefonsförsäljare!

Jag tröttnade och knackade helt enkelt på hos paret i lägenheten bredvid och frågade om jag kunde få koppla upp mig på deras trådlösa internet för 5 pund i veckan. Det är så sköööööönt att kunna använda min egen dator igen!

Försökte även köpa en mobil idag men säljaren var helt pantad.

Jag går in en affär som har alla operatörer och alla mobiler samlade, och går fram till en ledig säljare.

Jag: Sälj en mobil till mig.
Han: Va?
Jag: Jag har inget bankkonto så jag kan inte skaffa abonemang, jag behöver en mobil med kontantkort nu på direkten.
Han: Jaha... 
Han går sakta bort till kassan för att hämta någon slags lista. Jag följer efter.

Jag:  Jag har 5 minuter, längre får det inte ta.
Han: Vad för slags kontantkort vill du ha? Vilken operatör? Och börjar peka på listor och priser.
Jag: Det struntar jag fullständigt i, men jag vill ha en Sony Eriksson mobil.

Han skärper till sig en smula och börjar rabbla priser på olika operatörer och vilka saker som ingår. Med Virgin får man 200 gratis sms varje gång man fyller på kortet med 10 pund, så jag säger direkt att det tar jag.

Han: Jaha, ska vi ta och titta på vilka mobiler vi har istället då?
Jag: Det låter som en alldeles strålande idé. Men försök inte sälja på mig något som inte finns i affären för jag vill gå härifrån inom ett par minuter med en mobil.

Vi går bort till displaymobilerna.

Han: Ungefär hur mycket får den kosta?
Jag: Det spelar ingen som helst roll, men det ska vara en Eriksson som jag kan ta med mig nu.

Jag tittar demonstrativt på klockan för att visa att detta tar alldeles för lång tid.

Han: Den där kostar xxx och den där kostar xxx och den där...

Jag suckar och pekar på en som är rosa.

Jag: Den där då?
Han: Den får du för 39.95 £ om dy fyller på kontantkortet med 10 £ samtidigt.
Jag: Taget!

Han går ut på lagret och kommer tillbaka efter något som i mina ögon är alldeles för länge. Jag står redan och väntar vid kassan med en femtiopundssedel i handen.

Han: Ojdå, vi har visst inga virgin simkort i affären.
Jag: Du skojar! Det enda jag sa var "försök inte sälja på mig något som inte finns i affären"
Han: Men jag visste inte att dom tagit slut.
Jag: Och när får ni in nya?
Han: På torsdag efter klockan 12.
Jag: Lyssna på dina kunder nästa gång innan du slösar bort deras tid.

Sen går jag därifrån, mäkta irriterad.

Kommentarer
Postat av: NiNA

Haha.. Linda upp i dagen!!!

Stress, stress.. stress.. :)



Hur går det för dig ?

Jag har varit datalös nu alldeles för länge.. men fick nya i dag å tur är väl de.. nu är jag åter i blogg världen o ska göra mitt yttersta för att knappa i kapp.

Verkar som att allt går super för dig o det är trevlig läsning.. Vi får höras mer på mail för detaljer.

POK KRAM Nina

2009-04-24 @ 02:04:26
URL: http://nonna.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0