Nöt-dejt

Han vägrade säga var vi skulle ses, fick bara veta att jag skulle bege mig till Soho. Väl där får jag ett nytt sms med
"Inamo, 134 Wardour street, Soho @ 10, res 4 Sy Z..."
Hinner bli riktigt irriterad på honom då, han vet att jag inte hittar så bra och vill helst kolla på en karta innan jag går hemifrån.

Vi möts utanför och när vi blir visade till vårt bord hinner jag reflektera över att alla borden verkar väldigt förgglada, inga ser likadana ut och det liksom lyser om dom. Skumt... Servitrisen frågar även om vi varit där innan, och när jag svarar nej säger Sy att han ska visa mig.

Vi sätter oss ner och Sy liksom bara tittar på mig, väntande...

-Förstår du hur man gör?

Jag fattar ingenting alls, så han får visa mig. Det är så himla coolt! Hela bordet är som en dataskärm där alla bilder kommer från en projektor i taket. Du har hela menyn, med bilder på alla maträtter som visas där din än så länge tomma tallrik står, sen finns det spel och en ruta för video inifrån köket. Du har givetvis knappar för att tillkalla personal samt se över din nota och sen kan man ändra utseende på bordet med allt från vackra blommor, solnedgångar till finurliga mönster.
Äh, seriöst, gå in o kolla hemsidan, särskilt gallerierna, både foto o video. Coolt!
www.inamo-restaurant.com

Vi beställer en av deras fasta menyer med massa supergoda smårätter upplagda konstnärligt på snygga fat i olika former. Och det var verkligen jättegott. Medans vi väntar på maten spelar vi sänka skepp som är ett av spelen man kan roa sig med att utmana varandra i på skärmen/bordet. Efter att jag vunnit 2 av 3 och sitter o fortsätter leka med alla funktioner på bordet berättar han att han trodde att jag som är så himla internetnördig verkligen skulle gilla detta, och att jag antagligen skulle kollat upp hela stället samt bestämt vad jag ville äta om han redan innan gett mig namnet på restaurangen. Jag erkänner utan tvekan att det stämmer, och att jag faktiskt är glad att han höll namnet hemligt.

Efter 2 timmar på restaurangen tar vi en promenad i Soho och hamnar på en bar där vi dricker ett par drinkar och pratar om allt mellan himmel o jord. När jag  till slut tvingar mig att avsluta dejten har vi tillbringat mer än 5 timmar ihop och han följer mig till bussen efter att han insett att jag vägrar låta honom hitta en taxi till mig. Fick ett sms redan på bussen där han bad mig säga till då jag kommit hem ordentligt och diverse sms har utbytts därefter.

Det är pirr i magen och det är jättekul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0