Så trött ibland

Ska ju hyra ut min lägenhet och personen ifråga hade fyllt i 19 aug som inflyttningsdatum på ansökan. Försökt få tag på honom innan dess för att kolla om han kommer då. Påpekar särskilt att även om han fått min pappas tel nr är ju det endast till för själva nyckelöverlämningstillfället, men att han ju hyr lght av mig och därför ska han ta alla frågor via mig i första hand. Jag har min svenska mobil i London, samt kollar mailen typ 4 gånger om dagen.

Får inget svar alls, och sen säger pappa att L ringt och pratat med honom om ev. överlämnande i förrgår. Han skulle inte hinna komma upp till 19:e men hans tjej skulle ev. passera sthlm den 18 och då ta nycklarna. Han och pappa pratar flera gånger i telefon i tisdags. Efter detta skickar jag ett mail och frågar hur det kommer sig att han inte svarat mig alls utan istället vänt sig direkt till min far. Tycker ju givetvis att detta är lite märkligt. Tillägger att jag behöver veta inflyttningsdatum.

Får till svar att han försökt nå mig först och inte lyckats och att han är väldigt ledsen om detta ställt till bekymmer för mig.
Känner mig lite dum, undrar om jag lät för hård... Jag undrar ju bara hur det kom sig, men ingenstans i mailet har han angett något om nytt inlyttningsdatum.

Jag skickar ett nytt mail på direkt och skriver att det enda jag vill veta är vilken dag han vil flytta in. Inget svar.

Skickar ett sms igår och frågar samma sak, inflyttningsdatum! Iom att min far är bortrest from helgen så behöver jag planera så att han kan åka o lämna nycklarna till någon av mina vänner som då kan möte honom den dag han vill flytta in, men om jag ska be någon om den tjänsten måste jag ju planera lite innan. Inget svar.

Får sms av mamma igår kväll att pappa pratat med honom igen och han nu sagt att hans flickvän EVENTUELLT kan komma och hämta nycklarna på lördag innan mina föräldrar reser bort. Är jag konstig som finner detta oerhört irriterande? Inte en enda gång svarar han MIG som han ska hyra lght av vilket datum han vill flytta in. Det är ju trots allt hyra som ska beräknas from inflyttningsdatum, samt hinna in på mitt konto, samt planerandet av nyckelöverlämning samt rundvisning i huset, tvättstugans placering och allt sånt. Ska jag sätta igång och jaga folk på lördag om det visar sig att hon inte kommer då, så att min farsa får åka över halva stockholm för att lämna nycklar till någon som kan tänka sig att åka ut till Jakan den dagen han vill flytta in?

Näe, är ruggigt irriterad över detta just nu. Jag är ett kontrollfreak och sånt här stör mig otroligt mycket. Om han bara försökte förklara situationen för mig så skulle det vara mycket lättare men iom att han medvetet struntar i att svara på den frågan även när han hör av sig...

Är jag helt fel ute eller har jag rätt att bli irriterad?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Faaaan va irriterad jag hade blivit!

2009-08-20 @ 21:54:35
Postat av: Åsa

Det låter ju som at han inte har fått dina mail? Annars skulle man såklart bli irriterad...! Hoppas det löser sig!

2009-08-21 @ 11:02:09
URL: http://xcobra.blogg.se/
Postat av: Gia

jag hade ingen aning om vad dealen mellan dig och honom var, men på L lät det som om uppgörelsen var att han skulle kontakta din pappa för nyckelöverlämning. L kunde inte pga sitt jobb åka till S innan din pappa reser bort, så de har kommit överens om att L ska hämta nycklarna när de är tillbaka. Ber honom att omgående kontakta dig.

2009-08-21 @ 11:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0