Skön vecka

Hela senaste veckan har varit otroligt skön. Min chef hade flyttat om dagarna av ngn dum anledning så jag jobbade tisdag vilket jag inte gjort innan, men det var ju ingen direkt skillnad.

Onsdagen skulle jag träffa Anna Banana, en gammal båt-kollega från Suncruises inne i Soho för ett par drinkar, tillsammans med en kille som hon jobbat med på Royal. Vi upptäckte givetvis en himla massa bekanta från Royal även om han och jag inte jobbat tillsammans eller ens på samma skepp. Kul när världen är så liten. Bestämde oss för att gå vidare efter första restaurangen så jag messade Hoang som jag inte träffat på säkert 2 månader och vi mötte upp honom och hans polare på ett annat ställe. Iom att Anna hade höga klacka bestämde vi oss för att ta en sådan där cykeltaxi dit och det var nog det roligaste jag gjort på länge. Den killen pinnade på som 17 o körde rally mellan gatstolparna. Vi skrek av skratt hela vägen dit.

Efter en stund på nya stället fick jag ett sms från en kille som jag håller på och flirtar lite med så han kom och mötte upp oss för en snabb drink på väg till sitt jobb. Ja. just det. Har bestämt mig för att det får vara färdigsuckat över Niklas och det faktum att det aldrig kommer funka. Så njuter just nu av den här flirten, oavsett om det leder till något eller inte, men ikväll har vi suttit o msn-chattat och imorgon ska vi ut på en riktig dejt. Kommer inte ens ihåg när det hände senast så det känns jättekul och alldeles tokpirrigt. Bring on the butterflies!!!

Han stannade inte så länge utan drog i samma veva som vi andra tyckte det var dags att gå vidare igen. Sa hej då även till Anna o hennes grabb o hakade på Hoang o alla hans polare till ett nytt ställe som låg en trappa ner någonstans. Jag tror att det var kompisar till dom för vi var de enda gästerna, med öppen bar och en DJ som spelade allt vi ville så vi dansade resten av natten. Mycket kul kväll.

Någonstans under kvällen ringde även Steve från jobbet och undrade vart i helsicke jag höll hus. Hade ju givetvis snurrat till denna veckas schema; skulle ha jobbat onsdag och varit ledig torsdag, så därför blev jag ledig även torsdag. Ytterligare en anledning till att veckan var så skön. Snackade med chefen när jag jobbade i fredags och allt var lugnt, han skulle inte röra till mitt schema någon mer gång eftersom jag tydligen inte kan handskas med det! Lol!

Lördagskvällen bjöd på utgång med Sofia och Johanna (vanligt vis här refererade till som "tvillingarna"), Michelle och Karen. Karen är en tjej som jobbade för Suncruises samtidigt som mig men jag tror att vi bara varit ombord på samma skepp någon dryg vecka. Michelle bodde ihop med Johanna innan Johanna flyttade ihop med tvillingsyrran. Vi satt hemma hos tvillingarna och fördrinkade och skvallrade om pojkar och sen drog vi till Redback för att dansa dansa dansa. Sjukt kul, och helt otrolig träningsvärk dagen efter som först nu börjat gå över. Även bra val av ställe för mig som har ca 10 min promenad hem därifrån till mitt nya boende!

Söndag kom Hug hit och hade med sig en massa filmer så vi hade en riktig mysfilmkväll i soffan, och roomisarna lös med sin frånvaro. Inte för att det gjorde något, hade gärna Hug för mig själv. Han är nog en av de snyggaste killarna jag någonsin har känt, men vi har känt varandra i evigheter så inga romantiska känslor där.

Oj, det blev mycket... Men nu e ni ikapp i alla fall :)
Kram på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0