Dan före dopparedan

Så skönt att vakna i morse och veta att allt som MÅSTE göras var klart. Idag var det bara städning o strykning kvar, men alla klappar och sånt va färdigt. Tyvärr får inte alla sina klappar innan jul men det skyller jag på julbordsförbannelsen det med så...

Förutom allt annat julmys så är det så härligt att massa människor som inte längre bor i Sthlm kommer hem för att fira jul så jag hoppas verkligen att jag får chans att träffa alla som är här. Idag var det dags för Johanna som bor i London. Det var ju bara 3 veckor sen sist vi sågs men iom att vi bott så nära varandra hela tiden jag har bott i London så har man ju verkligen vant sig att ses ofta så det blev en riktig långfika idag för att hinna prata igenom allt som hänt sen sist. Gia hoppas jag verkligen att jag ska kunna passa in mellan allt jobb innan hon åker tillbaka till ön, och Peter ska jag äta middag med i nästa vecka iom att han inte åker tillbaka till Prag förränns till nyår. Niklas är här till på söndag har jag hört rykten om men han är lika svår att få tag på som alltid. Iom att han tagit med sig ungarna från Gotland så hoppades jag särskilt på att få träffa dom med men har inte fått ngt svar ännu på om det är möjligt... Hoppas fortfarande dock...

Ja, det är vad jag sitter och tänker på nu när huset har tystnat. Syster kom hit för att sin vana trogen sova "hemma" kvällen innan julafton så hela familjen har haft en riktigt mysig uppesittarkväll med Lotta på TV och provsmak av skinka och annat gott. Syrran har gått omkring och spretat med fingrarna hela kvällen iom att hon som aldrig brukar bära smycken inte riktigt vant sig vid sin förlovningsring som hon nu äntligen vart o hämtat hos guldsmeden som tog alldeles för lång tid på sig att göra den. Men vacker blev den och gulligt är vad det är och jag är så grymt glad för hennes skull.

Godnatt mina kära, jag önskar er en fantastisk jul och glöm inte varför vi firar. Guds Frid vare med er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0