Det vilar en förbannelse över julbord

Ja, jag är galen i julbord, det vet alla som känner mig. Börjar sukta redan i oktober allraminst, och pratar om det i alla fall from november, men det går alltid på tok på ngt sätt. Förra årets tänker jag inte gå in på, men kaos o panik vart det i alla fall.

I år hade jag 2 st inbokade, ett med Kami i lördags och ett med tjejjerna idag. I lördags fick jag helt enkelt inte tag på Kami. Han svarade inte i telefon, och iom att han bor i Södertälje var det inte direkt läge att åka dit o ringa på dörren, utan det var bara att gilla läget o inse att julbordet vart inställt. Han hörde av sig dagen därpå med ngn dum bortförklaring men det spelar ingen roll, jag vet ju att det beror på förbannelsen.

Idag skulle vi gå på Tyrols julbord. 5 tjejjer har diskuterat detta fram och tillbaka och snackat datum o försökt komma överens så gott det går. Till slut fick tyrol själva bestämma, jag ringde dit uttrustad med olika datum och frågade när de fortfarande hade plats, det blev idag och 4 av 5 kunde, men vi hittade en till istället så bokningen kvarstod i 5. Så slår förbannelsen till igen, en kom inte ifrån jobbet, en blev sjuk och en hade sonen o 1000 grejjer. Så det blev till slut bara jag o Eva som tog oss dit. Kan väl erkänna att jag var hyffsat irriterad på väg dit i dag men det gick över ganska snabbt ändå, det är ju förbannelsen! Inget att göra åt...

Det var i alla fall fantastiskt gott, alla rundorna utom varmrätterna som varken imponerade på mig eller Eva. Personalen var också ruggigt bra och serviceinriktade.

Lunchsittningen är mellan 11:30-16 och vi kom dit strax innan 13. Våra favvisar var de allra första rätterna; sillen, laxen och räkorna, så vi (jag) frågade vilken tid de skulle plocka bort det så att vi skulle hinna hämta en omgång till mitt i det andra, och en kille påtog sig genast ansvaret att se till att vi fick veta innan de tog bort det. Han kom o sa till, och sedan kollade han även med oss en halvtimma senare när de bärjade rensa nästa bord. Vid 15:30 tyckde de tydligen att det var dags att ta bort det sista efterrättsbordet, utan att vi (jag ) var klar där men Eva såg det och sa till mig. Jag reser mig upp o den hjälpsamme killen hör skrapet av min stol (det är bara ett par få kvar nu förutom vi) och börjar vifta frenetiska stopsignaler åt dom som plockar av så att jag ska kunna hinna upp och få en omgång till med godis o mums. Måste sett riktigt roligt ut! Vi var sist ut och nästan rullade därifrån, men vi hade bestämt oss innan för att vi skulle sitta tiden ut o äta sakta o prata i lugn och ro och det var precis hur mysigt o trevligt som helst. Tack för sällskapet Eva!

Jag o syrran var hemma hos henne och gjorde julgodis hela kvällen igår, och jag hade gjort små fina prasselpresentpåsar med lite godis i som jag tänkte ge till tjejjerna, men det vara bara att ta med det hem igen. Eva blev förståss glad för sin :) Brukar göra det varje år och ge bort till några som jag känner att jag vill ge någonting men inte riktigt vet vad. Och inte vet jag, men jag skulle bli glad för lite hemma gjort godis i alla fall. Inte det vackraste godiset men väldigt gott!

Sen fick jag ju faktiskt ett julbord som jag inte räknat med alls, personalfesten på Gamblerz. Det var förra tisdagen och det var faktiskt hur trevligt och gott som helst. Massa hemlagade läckerheter, champagne när vi kom och vinet, ölen och nubbarna flödade i takt med julsnapsvisorna hela kvällen. Riktigt bra kväll och känner mig grymt hedrad som blev inbjuden redan innan jag började jobba där. Lite poker blev det givetvis med, men ovanligt nog lämnade jag tidigt och tog sista tåget ut mot Jakan den kvällen. Med tanke på den öppna baren tog jag mig hem INNAN jag havererade och kände mig riktigt stolt över det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0