Scrabble

Blev inget jobb för mig ikväll. Var på Gamblerz en halvtimme o snacka lite med dom som var där och sen åkte jag hem till Ola istället. Har inte varit i hans nya lght innan så det var kul att se hur han fått till det. Riktigt impad att 3 tavlor redan satt uppe på väggen. Undrar om det satt 3 st små spikar där redan innan?

Hade i alla fall en jättetrevlig kväll med pizza, drinkar o scrabble. Har faktiskt ALDRID spelat det innan. Ja, för över 20 år sen spelade jag barn-alfapet men kommer ihåg att jag aldrig gillade det så blev väldigt förvånad över mig själv när jag gick o vann första omgången med 163 poäng. Undrar om det var nybörjartur?

Har lite nyårsångest som alltid. Lina har bjudit mig mig på en fest som verkar jättekul men som alltid är jag alldeles nervös för om jag kommer känna tillräckligt mycket människor eller om ingen kanske vill prata med mig, så där som jag alltid blir när jag är på okänd mark. Vilket egentligen är konstigt med tanke på hur ofta jag gör helt nya saker helt på egen hand. Flyttar till nya städer o länder, tar jobb i 6 månader på en båt utan att känna ngn alls osv... Men då har man ju en period som man lär känna stället man är på. En fest hinner man inte riktigt det utan om jag kommer dit och ser ut som en mupp o verkar tråkig så kommer kvällen att suga. Vill jag det?

Konstigt ändå att jag kan bli så nervös inför sådana saker när jag inte har några problem alls med att gå upp på en scen inför ett par hundra pers och ensam hålla i ngn slags show el dylikt...

Ja trots just dessa tankar just nu så trivs jag oerhört bra i Sthlm just nu och känner för att stanna här ett tag.
Med detta ska jag sova. Har försökt en stund men för mycket tankar som irrar runt. Hoppas det går lättare nu när jag skrivit av mig lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0