Snökaos

Tröttsam men bra dag. Upp vid 7 imorse för jag var tvungen att åka in till Danderyds sjkh för en massa jox. Gamla saker som spökar - nog om det. Klar vid 12, då åkte jag hem till Elin o Puh o fikade o lekte med Helmer en stund. Han fyllde 1 år för ca en vecka sen så i söndags var det tårtkalas där men nu fick jag lite ensamtid med honom. Fantastiskt glad unge som log o skrattade när jag kom, så jag låtsas att det är för att han känner igen mig.

Som alltid med barn i den åldern vill man ju att de ska lära sig att säga ens namn, så jag försöker då och då; Linda! Linda! Linda! När han en stund senare säger Da Da så utbristert jag triumferande (som jag gjort på några ungar innan honom) Han kan mitt namn! Han forkortar det lite bara! Lin -DA!! Eller hur???

Sen in till stan igen för lite massage på Axelssons. Efter det skulle jag ta mig ut till Stora Essingen och äta middag hos Nina innan jobbet. Stannade o handlade lite godsaker för att göra en smarrig förrät och satte mig på Buss 1. Som stannade efter bara en liten stund o sa att alla måste gå av. Släppte av hela bussen vid fridhemsplan o utanför fick vi veta att chauffören skulle iväg till en annan linje. Detta hände sedan med 4 bussar till, så 5 hela busslaster med folk stod och svor över att inte kunna ta sig ut till Essingeöarna! Helt sjukt. De bara stannade där på samma hållplats o släppte av folk istället för att säga när man gick på bussen att den inte skulle längre.

Tröttnade på att frysa o försökte hitta en taxi men det var lika hopplöst det, så fick ringa Nina o säga att jag inte kunde ta mig dit. Faktum var ju att även om ja lyckades ta mig dit kanske jag skulle bli insnöad o inte kunna ta mig därifrån i tid till jobbet sen, så jag gick o satte mig på en varm pizzeria istället o tittade ut över snöslasket medans jag satte i mig nästan en hel pizza själv. Gott det med men inte lika trevligt.

Sen jobb på Gamblerz, då jag sa att jag inte hade ngt emot att gå först iom att jag varit vaken så länge. Vill inte sitta o somna vid bordet under första jobbpasset där liksom.

Tar tuben till Sumpan när jag ska hem o står o väntar på Pendeln i 20 min. Det står hela tiden att den e ca 4 minuter sen men de e ju ingenting jämfört med kaoset tidigare under dagen. Så ett par minuter innan den ska komma ändras det till att den är 40 minuter sen... Men så läser jag det finstilta; pga växelfel. Växelfel! Inte pga snökaos. Dåså, detta är ett SL-fel och har inget med yttre påverkan att göra så jag springer genast ut o letar rätt på en taxi. Det kostar ca 400 kr därifrån o hem och det låter jag gärna SL betala.

Jag är ju en upponermänniska som alla vet, och tro inte att jag inte fortfarande e besviken över det jag skrev om igår, men jag har haft fullt upp så förväntar mig att de tankarna kommer smygande nu när jag ska sova...

Natti på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0