Trött o lycklig

Har varit hemma i Sthlm i snart ett dygn och det känns toppen. Haft en jättebra dag idag. Umgåtts med pappa hela dagen, inklusive ett besök på Tessans jobb (skratt). Sen ett jättebra o givande fikamöte med Bengis, Wiseguy o Hefo. Bara glada besked! Mer om det senare. Coolt att stämma träff på Jakans enda ok fik med 3 icke-jakanbor. Det gör man inte varje dag!

Den här veckan är det ju som alltid i början av december predikantveckan i Filadelfiakyrkan, då pastorer o predikanter från hela pingstSverige samlas i Filla för att göra vad nu pastorer o predikanter gör när de träffas utan sina respektive församlingar. Detta får man inte vara med på om man inte råkar tillhöra nämnda grupper men på onsdagskvällen varje år har de sitt möte för allmänheten vilket är något som pappa alltid försöker gå på så givetvis ville jag gå dit med honom och det är jag glad att jag gjorde. Det var riktigt bra! Bra ord av herr Ardenfors och riktigt bra låtar av Samuel Ljungblad. Skön Soulkille som tydligen nyss släppt sitt 3:e album och tom gjort succe i "så ska det låta" i år. Måste definitivt kolla upp honom närmare och även försöka få ner det programmet!

Jag har en vän som är pastor i ngn liten håla någonstans uppåt i landet som jag tänkte innan att det finns ju en chans att han tagit sig ner till Sthlm för den här konferensen. Vi har inte setts på säkert 3 år men så fort jag kom in i kyrkan började jag spana efter honom. Som tur var så är killen i fråga ca 2 meter lång så han syns lätt i en folkmassa! Tog bara 10 minuter innan jag fick syn på honom! Vi var riktigt riktigt nära i sena tonåren och trots att vi inte hörs särskilt ofta nuförtiden finns han med i mina tankar då och då. Hemme, det var riktigt riktigt kul att träffa dig ikväll!!! Hoppas verkligen att det inte dröjer 3 år tills nästa gång.

Jag tycker att 3 år är en lång tid att inte se ngn på, men farsan lyckades träffa 2 gamla polare han med, en som han inte sett på 20 år, och en som han inte sett på 30!!!

Jag är totalt slut och ska faktiskt ta och lägga mig nu fast det är knappt efter midnatt. Godnatt på er och hoppas ni har lika mycket frid i själen som jag har just nu.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0