Tvätt-tid ett minne blott

Jag har ända sedan jag flyttade hemifrån för 14 år sedan bott på olika sätt i hus med tvättstuga. Visst, man måste boka tid men det brukar funka rätt smidigt. När jag renoverade mitt badrum tänkte jag ju sätta in tvättmaskin o tumlare där men iom att det inte gjordes på direkten så blev det aldrig av.

För dem som inte har tvättmaskin hemma i den här stan så finns det tvättomater lite här o var där man ju får sitta o stirra på tvätten medans den håller på.

Som tur är så har R en egen tvättmaskin. Mindre tur att han inte har vare sig tumlare, torkskåp eller ngn riktigt bra plats att hänga tvätten på.

Idag har jag tvättat. Förutom kläder och handukar, även lakanen i sängen. Japp ni förstår vart jag vill komma eller hur? Det fanns precis noll chans att de skulle hinna torka innan sängdax så jag har stått och strykt allt som en galning för att få det att torka. Nästa gång det är dags att tvätta sängkläder ska jag kolla upp priserna för att få det tvättat o struket på ngt av alla ställena här runtomkring.

Kommentarer
Postat av: Nina

hehe.. Ja, det var ju också en lösning ;)

Tack så mkt för gratulationerna dina både här o där. Känns jättekul!

Fick en Ipod o frukost på sängen i morse :) - kul o fylla :)

Hade verkligen velat hunnit träffa dig innan jag åker.. men de känns ju kört.

Hoppas du mår bra gumsan!! Kul med lite skvaller.. - måste vi ju göra titt som tätt.

Puss o kram!!!

2009-02-18 @ 12:32:02
URL: http://nonna.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0