Systembolaget

Jag är  som bekant 31 år gammal, och måste visa leg 9/10 gånger jag går till systemet. Detta är givetvis smickrande, men samtidigt störande då jag inte alltid tänker på att ta det med mig om jag bara går ner till centrum för att handla. (har inget leg utan släpar omkring på mitt pass sen min plånbok blev stulen.)

När jag tänker eftert känns det som att ju sunkigare jag känner mig, desto mindre chans att de frågar efter leg, alltså var jag tvungen att testa min teori när jag släpade min sjuka kropp ner till centrum för att besöka Hemköp för mat, och apoteket o hälsokostaffären för olika dunderkurer för min förkylning. Orka va sjuk första dagen på ett nytt jobb!

Alltså gick jag in på systemet iklädd mysbyxor, med rufsigt hår, osminkat ansikte och lagom trött/sjuk uppsyn för att köpa en flaska vin och det gick alldeles strålande. De varken bad om id eller tittade särskilt noga på mig. I vanliga fall brukar de alltid TITTA på det där speciella sättet innan de ber om leg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0