Hemma

Haft det helt underbart uppe i Påläng. Träffa en massa fastrar, farbröder, kusiner o kusinbarn. Foton ligger uppe på FB. Det första man slås av däruppe e hur LÅNGA alla i min släkt är. Och alla ingifta e pyttesmå. Roligt roligt. Och så hur vackert det är däruppe. Jag ville verkligen inte åka därifrån och just nu har jag inte minsta lust att åka tillbaka till London heller, så jag snackade med chefen och fick en vecka till semester så jag blir här till den 22 juli.

Skulle kunna tänka mig att bo däruppe faktiskt. Allt är liksom lugnare där. Men det är oerhört skönt att vara hemma i min lilla lägenhet som jag älskar så mycket med. Men jag har ju jobb i London som jag verkligen gillar så jag drar ju dit ett tag till i alla fall.

Bilresan ner från Kalix tog 12 timmar men det var ju en baggis efter den 32 timmars långa resan från Vegas till Luleå. Vi hann tom till Viksjö innan Sveriges bästa ICA  stängde och bara det var ju hur trevligt som helst. Svenska matvaror. Ah....

Lördag åt jag lunch med Puh o Elin, middag med Joanna o Pelle, och sen drinkar på CC med Gia. Superbra dag.
Söndag familjelunch i mapas trädgård. Sen träffade jag Niklas. Just det. Förvirrande. Alldeles väldigt förvirrande.

Nu sitter jag hemma hos Puh o Elin i soffan efter en trevlig middag och en massa gullande med en 7 månader gammal Helmer. En svag doft av barnspya omger mig... Tror han lyckades kräkas på mig 3 gånger. Tur man inte har kläder som ska kemtvättas :)

Många tankar som rusar runt just nu ang vad jag vill göra med livet...

Liten del av Bottenviken 50 meter från Alf o Irenes stuga som vi bodde i.

Kommentarer
Postat av: Åsa H

Hej babe, jag kom på villovägar i lördags, hörde att ni hade himla trevligt på CC och det var himla synd att jag inte hann med! Inte för att jag missunnar dig semester men haha vilken dålig tajming! Jag som hoppades på att vi skulle hinna hitta på lite bus i London nästa vecka när jag är där..!! Men självklart var det ju kanonhärligt att du fick en vecka till! Jaja, man kan ju inte få allt har jag hört.. =D

2009-07-14 @ 17:12:35
URL: http://xcobra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0