Sommar

Hasse Alnervik fyllde 60 år i söndags och de ställde till med stort kalas ute i sommarstugan. Det var väl en 25 gäster som minglade, åt o drack och gick en ur-lång tipsrunda där alla frågor handlade om Hasse. Jag hade givetvis knappt en susning om en enda fråga men vann gjorde givetvis min egen farsas lag.

Det var hur kul som helst i alla fall. Familjen Alnervik är dom som vår familj har semestrat med i alla år. Oftast när vi var små hyrde vi ett stort hus tillsammans någonstans på västkusten, och nu när alla barnen har vuxit upp, eller ja, sen 10 år typ, så åker våra föräldrar fortfarande på semestrar tillsammans men till lite mer exotiska ställen.

Med deras 4 barn (Jonas, Josefin, Jens o Julia) som inte direkt håller sig i Stockholm (Jens bor I san Fransisco tex) och så Ja o Nilla som också e ute o far en hel del så var det nog 10 år sen hela våra 2 familjer befann sig på samma ställe, så ni förstår att vi såg fram emot den här festen.

Riktigt härligt var även att se att mina föräldrar var först ut på dansgolvet när det börjat mörkna och små eldar lyste upp trädgården som fylldes av discomusik varvat med lite dansband.

Sen dess har jag hunnit med att träffa Niklas en gång till. Om det var bra eller dåligt har jag inte kunnat bestämma mig för ännu. Det finns fortfarande så mycket känslor, men det går helt enkelt inte i nuläget.

Resten av tiden har jag med stor hjälp av syster rensat ut i förrådet och packat in allt i min lägenhet där istället. Nu fixar inte jag att betala dubbla hyror längre, så Gias Love ska hyra lägenheten av mig under tiden han går på Jakobsbergs fhsk. Det var hennes idé och hade hon inte sagt ngt hade jag nog åkt tillbaka till London utan att ha gjort några ändringar i mitt dubbelboende. Tack för sammanförandet Gia!

Nu är kl 03:37 och semestern är slut. Ska gå upp om ett par timmar och få skjuts til flyget. Sen jobbar jag imorgon kväll 22-08. Kommer vara härligt trött imorgon natt! Åker hem till Gurkan o TomTom o dumpar väskorna innan jobbet bara. Sen ska det börjas letas Londonboende igen. Kan inte klaga dock, har haft en helt underbar semester.



Jag o Kerstin Alnervik.

Hasse öppnar paket. Båda bilderna knyckta från Julias FB.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0