Lite förklaringar

Ok. Jg är en idiot som int krävde att få skriva på kontraktet innan jag flyttade in, men allt annat med det här huset var toppen-toppen, så jag tyckte det verkade ok att flytta in mina grejjer och ta kontraktet asap efter det. Min hyresvärd har dock varit lite svår att få tag på, men efter en del mailande bestämdes det att han skulle komma hit i måndags under eftermiddagen med alla papper.

Han kom inte. Jag ringde och sms:ade och sa att jag väntade på honom. Då fick jag svaret " Kommer kl 18"

Ok. Jag skrev attr eftersom det var viktigt för mig så kunde jag vänta tills dess men sen hade jag bråttom till jobb.

Han kom inte. 
 kl 18:25 får jag ett sms där det endast står "Kan vi omboka?"

Jag ringer upp och säger att det går inte, jag har väntat på honom hela eftermiddagen och jag behöver kontraktet eftersom jag hade min N.I.-nummer intervju dagen efter.

Då blir han hysterisk och säger "den där tonen använder du inte mot mig" och slänger på luren. Han var nog inte van att någon NÅGONSIN sade emot honom, för jag vet mina toner, och den där kan klassas som "irriterad"

Jag ringde upp igen. JAG BAD OM URSÄKT och var så diplomatiskt jag bara kunde, men då hade han bestämt sig för att jag minsann skulle ut ur hans hus.

Jag vet att hn inte har laglig rätt att kasta ut mig så jag var inte alltför orolig, men sen kom han hit under tisdagskvällen när jag var o jobbade och sa till alla de andra att antingen flyttar jag ut nu på dorekten eller så får de alla flytta ut om 2 månader.

Vad ska man göra, så klart jag flyttar ut. Tänker inte sätta hela huset i skiten för att huresvärden är en idiot.

Han ska komma hit kl 10 nu och ge mig min deposition och efter det ska jag packa. Inte en sekund innan.

Vi får se om han kommer i tid.

Kommentarer
Postat av: Gia

Han E verkligen en idiot. Vad ska du ta dig till med nu? Har du nånstans att ställa grejerna när du är i Vegas? Håller tummarna för att allt ordnar sig för dig. KRAAAAAM

2009-06-25 @ 19:54:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0