"Välsigna mig och gör mitt område stort"

Kunde inte sova i natt heller. Lite kanske pga att jag skulle till tandläkaren kl 11 idag och jag är ju hysteriskt rädd för det. Vid 8-tiden imorse började jag läsa en bok som faster Annie hade skickat till mig, "Jabes bön". 90 sidor om en bön av en man i gamla testamentet som bara nämns vid ett tillfälle på några rader i första krönikeboken. Vart helt fast. Otroligt glad och tacksam att Annie skickade den boken till mig. Sträckläste och är efter det fylld med nytt hopp om framtiden.

Efter tandläkaren köpte jag sushi till lunch. Vi har ju Sveriges bästa här i Jakobsberg och den har jag verkligen längtat efter. Inte hittat ngt bra ställe i London ännu. Sen skulle jag äntligen träffa Puh och Elin och få gulla med Helmer lite grand. Man måste ju passa på när dom är bebisar. Tyvärr så tokslocknade jag i soffan och sov till kl 22. Typiskt. Telefonen hade ringt flera gånger men jag hade bara tryckt bort i sömnen. Det har sina nackdelar att ha en sån himla skön soffa. Hade köpt en bukett med jättevackra vita fransiga tulpaner som de skulle få, så ska be att pappa tar med den hem till mamma imorgon istället när jag flyger tillbaka till London.

Pratade med Gurkan ikväll om boendesituationen. Hennes jobb behandlar henne verkligen illa och eftersom lägenheten vi skulle flytta in i imorgon ägs av hennes chef så tror jag inte att jag vill att vi ska bo där. Chefen hade tydligen gjort klart för henne att vi fick hyra den så länge hon jobbar kvar på salongen. Jag vill inte att hon ska känna att hon är fast i ett jobb som behandlar henne på det viset bara för att vi inte ska bli utkastade så vi vet inte riktigt hur vi ska göra nu. Trots det är jag inte orolig. Jag känner att det kommar att lösa sig.

Nu ska jag försöka sova. Ska mumsa i mig lite chips först bara som Nina hade lämnat kvar och jag precis hittade när jag städade i köket. Har tömt frysen så att den kan vara avstängd medans lägenheten står tom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0