Mera Vegas

Vi bodde på Bellagio om jag inte nämnt det innan. Väldigt trevligt hotell att bo på även om servicen runt poolen var det långsammaste jag varit med om.

Jim är ju alltså en väldigt trevlig kille men har en himla massa av de (förlåt mina fördomar) amerikanska problemen iom att han tex pratar konstant om sig själv och är ganska korkad. Dessutom sägen han en sak inte bara en gång eller två...utan kanske 5 gånger under ett tidsomfång på MAX 10 minuter. Detta gör mig totalt galen. Jag har inget tålamod alls efter ett tag. Det börjar med att jag vänligt påpekar att han nyss sade det som han just sagt igen och förväntar sig en respons på - igen. Till slut orkade jag inte lyssna, jag höll upp ena handen och spretade med alla 5 fingrarna och bara sa "FIVE TIMES". Tyvärr förstod han inte ens att detta var en förolämpning utan skrattade varje gång och tyckte att jag var jätterolig.

Vi har dock gjort en massa trevliga saker. Har sett 3 shower; 1 cirque de soleil show: LOVE som är full av Beatles musik. Den var fashinerande i början men blev mer o mer utflippad och mot slutet rent av läskig, i alla fall om man som jag är rädd för clowner och tycker cirkusar e lite otäcka. Vi satt på typ 3:e raden och jag kände mig alldeles omringad av alla akrobatiska uppvisningar iom att scenen är byggd som den är så till slut så gick jag ut och satte mig i baren utanför och väntade på att den skulle ta slut.

Sen såg vi en stå uppare som heter George Wallace som var hysteriskt rolig. Hans slogan är "I be thinking" och så pratar han väldigt mycket om hur korkade människor är och varför. Skrattade helt galet mycket, och eftersom vi satt på första raden så blev vi givetvis också utsatta för hans skämt.

Men det bästa av allt var Jersey Boys, som är storyn om Frankie Valli och The Four seasons och gillar man dem, och 60-tals musik i övrigt så vill jag verkligen verkligen rekomendera denna show. Alla som känner mig vet att jag inte är särskilt förtjust i musikaler eller shower över huvud taget, jag gillar filmer och teatrar mera, men detta var DET BÄSTA JAG SETT PÅ EN SCEN NÅGONSIN!!! Jag tänker inte skriva mer om vad den handlar om utan bara uppmana alla som ska till Vegas att se den. Den går visserligen på massa andra ställen med, jag tänkte ta och se den igen i London inom en snar framtid och återkommer då med info om vilken uppsättning som är bäst, men jag har svårt att tänka mig att den kan göras bättre än grabbarna i Vegas gör den.

Har även med mig lite fina presenter hem. Jim vann ju en hel del på poker och fick för sig att vi skulle ut o shoppa så vi tillbringade ca 1 timme i Forum shopparna på Ceasars och jag gick därifrån med en väldigt fin Luis Vuitton handväska med tillhörande plånbok. Är ju inte jättemycket för märkeshandväskor som är täckta med monogram men måste säga att jag är väldigt förtjust i min nya väska och jag har definitvt inte ägt någon så dyr väska tidigare.

Detta blev ett långt inlägg, men det var lite om Vegas. Tillbringade en hel del tid vid poolen och dessutom ganska många timmar vid de grönfiltade borden och det här är första gången hittils som jag lämnar Vegas på PLUS. Hoppas verkligen att det inte är den sista.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0