Syster


Jag insåg att jag faktiskt inte ens (eller knappt) nämnt här att syrran var o hälsa på mig en helg efter WSOPE. Det var hur mysigt som helst. Hon gick på stan o shoppade järnet under lördagen medans jag sov efter att ha jobbat natten och sen möttes vi upp på eftermiddagen (så slapp jag den värsta shoppingen)
Käka sushi, satt o långfikade, och gick och åt en lätt middag med ett glas vin (jaja, varsin förrätt då, men det är ju dom som är godast ändå) och sen gick vi o såg Chicago. Är ju inte så mycket för musikaler men den var faktiskt helt ok. Sen en sen middag på en indisk restaurang som visade sig vara hur bra som helst, och iom att syster har bott i New Delhi i 6 månader så är hon ju inte lättimponerad av indisk mat direkt.

På söndagen gjorde vi något ännu skummare, Nilla fick upp mig redan kl 9!!! på morgonen för att gå på museum, ngn utställning på Victoria o Albert som hon var intresserad av, sen skulle vi turistshoppa på Harrods som sig bör, men döm om min förvåning när jag gick fram för att öppna dörren och vi insåg att de inte ens öppnat ännu. Definitivt tidigt ute!!! Men vi hittade en uteservering där vi tog en mysfrukost i solen så vi hade det så bra så.

Nilla var mest intresserad av julshoppingen som givetvis redan börjat där och på bilden nedan ser ni henne hålla den perfecta enstaka julgransprydnaden som blev otroligt omsorgsfullt inpackad innan den lämnade varuhuset (och ännu mer innan den åkte ner i resväskan)



Efter Harrods så bar det av till Selfridges där Nilla under lördagen hade spanat in en ascool glassbar "The Icecreamists" som hon var sugen på att prova och jag är riktigt glad att hon släpade dit mig, för det var urgott!!! Vansinnigt läcker inredning med, svarta vägger och lite mystiskt så där och illrosa texter och bilder här och var.


Syrran valde ngn slags chokladglass med det väldigt politisk korrekta namnet Obamarama. (fanns även vit choklad med namnet Obamarama in the white house)


Jag valde en milkshake gjord på "Never mind the Hazelnuts" som var helt fantastiskt god.

Jaha, lite löjligt mycket info kanske om helgen med Nilla, men allt e så sugigt nu att det faktiskt känndes lite bättre bara av att skriva om den helgen. Mailade just o frågade om hon kunde skicka över bilderna från helgen eftersom hon hade en riktig kamera medans jag bara har en mobil, och fick svaret att det skulle hon visst göra så fort hon kom hem igen. Just det ja, hon är ju i Hong Kong på jobb nu. Det är helt ok, men sen ska Hasse möta upp henne och de ska tillbringa en vecka i fillipinerna tillsammans. Himla skit, ytterligare ett land på henns lista! Jag har inte vart nånstans på jättelänge! Visst, jag var i Vegas 2 gånger i år men där har jag ju varit innan, jag måste se ngt nytt nu annars kreverar jag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0