Magdas poker på Tvålpalatset.

Det var ytterst trevligt. Ett litet gäng hade bestämt träff för en drink innan på Morfar Ginkos och sen promenerade vi tillsammans den korta sträckan till Tvålpalatset vid Mariatorget.

Det var snittar o bubbel, lite kändisar och massor med fotografer. Madgadelna in de Betou hade tillsammans med Paf en frirulle för ca 50 pers. Det var två turneringar samtidigt där 30 lite mer rutinerade spelade en och 20 nybörjare en. Förstapriset i båda  var att få spela Paf Poker Challenge som går av stapeln nästa helg på Åland. Iom att jag redan är bokad att jobba då hade jag bestämt med Åsa att om jag vinner den så ska hon spela den åt mig, men som det slutade så kom jag sexa och fick 1000kr på mitt nystartade Paf-konto samt en manikyr som jag ska ge till mamma, medans Åsa gick och vann paketet själv!

Jag är ingen bra turneringsspelare; jag har inget tålamod alls, men vi hade ett så sjukt trevligt bord, där vi satt o sjöng "All in, all in, all in all iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin" till melodin av Jolene, varje gång någon gick all in. Det faktumet att vinglasen fylldes på precis hela tiden hade absolut ingenting med våran skönsång att göra ;)

Särskilt kul att träffa Danne Gillan iom att vi försökt stämma träff när vi båda är i Sverige hur länge som helst, och så dyker han upp och jag ser honom för första gången på minst ett år, och han ser ut så här:


Några andra bilder från mitt underbara bord...

Birgitta

Sanna och Johan



Också vinnarna såklart!

Ångrar att jag inte tog fler bilder runtikring men det var såååå många andra som fotade med riktiga kameror att jag inte ville hålla på med min lilla iphone.

Kolla istället in Linas pokerblogg på Aftonbladet för hon har som vanligt fått med det mesta både med bild och ord, och jag är tom med på en bild där själv :)

Pokerbloggen

Nu ska jag ta o plugga, ligger som alltid jätteefter och det är tenta imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0