Ikea - en vecka senare

Måndag igen, och äntligen IKEA! Nu har jag alla kökspryttlar jag behöver, eller, en start i alla fall. Känns lite löjligt egentligen, har ju köpt i stort sett samma saker som jag köpte på Ikea i London i april förra året då jag också startade med ett helt tomt kök när jag o Gurkan flyttade in i lägenheten i vackra Chiswick.

Bangor är inte riktigt lika fancy men det är vackert med vattnet. Behöver bara gå ut genom dörren och 30 meter till höger så ser jag hamnen med alla båtarna, och en solig dag som idag är det underbart att promenera där.

Har pluggat järnet den senaste veckan. Hade mitt allra första internetforum i torsdags vilket jag faktiskt var riktigt nöjd med. Bra och intelligenta frågor och svar. Sen kan man undra hur mycket av det som egentligen hade med kapitlen i boken att göra och hur mycket som var var och ens egna vardagspsykologi men men, intressant var det i alla fall. Imorgon kväll har jag första tentan och jag är till 89% övertygad om att den kommer att gå åt skogen. Och försök inte säga emot mig, jag har inte varken pluggat eller skrivit ett prov på 13 år, och aldrig över gymnasienivå så det är ok med mig om den går åt skogen. Jag har 2 försök till och jag ser det faktiskt inte som ett nederlag om jag måste göra om min första tenta. Fast ni kan ju hålla en tumme åndå - om ni vill..

Ikväll har vi sett en film o ätit god mat och nu är det dags att gå och lägga sig. På onsdag ska jag börja oroa mig för ekonomin och jobb, jag vägrar att göra det innan jag skrivit tentan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0