Bloggar

Jag är inte en sån som läser bloggar av människor jag inte personligen känner. Någon enstaka gång kanske om det är något specifikt ämne som fångar min uppmärksamhet men en blogg har jag verkligen slukat. Det är mamman i en flerbarnsfamilj som berättar om vardagen och framförallt ett av sina barn som har autism. Hon målar en fantastiskt talande bild och kommer med exempler på både problem och lösningar som får mig att förundras.

Jag tappade bort den bloggen förra våren i någon av mina miljoner datakrascher, och när jag insåg det efter ett litet tag kunde jag inte för mitt liv komma ihåg namnet på bloggen så den har varit borta sen dess. Ja, den har ju funnits där men jag har inte hittat den. Så i natt dök jag på den. Lycka! Satte mig ner och läste ett års inlägg. (Hon skriver bara ett par gånger i månaden) Inklusive alla kommentarer. Känner att det där är en familj de skulle göra en dokusåpa om istället för allt annat trams. Det skulle jag kolla på dagligen. Såklart skulle de inte vilja det, hon lämnar inte ens ut namnen på annat än den autistiska dottern. Men ändå, märkligt att man kan intressera sig sååå mycket för en familj man aldrig träffat bara genom att läsa en mammas skriverier. Om någon är intresserad så är länken till bloggen nedan.
M som i Underbar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0