Dag 2 på Oden

Det var precis lika trevligt ikväll som igår. Folk droppade in för att bara ta en titt på lokalen då och då, vissa gick vidare och vissa stannade o lirade. Vi höll igång till 03:30 med ett riktigt skönt gäng.

Mitt i en stor pott mellan Nalle och 2 ickesvenskar händer detta; den ena killen sitter o steker en lång stund. Så helt plötsligt böjer sig en polare till honom som sitter en bit ifrån bordet fram och börjar viska till honom. Han hinner väl få fram 2-3 ord innan jag har stoppat honom och säger att han givetvis inte får viska till honom mitt i en pott. Då svarar killen
"Men jag tänkte prata på ett annat språk"
Detta får Nalle att nästan ramla av stolen av skratt. Jag sitter och bitter mig i läppen för att inte dö av skratt jag med, och killen ser jätteförvirrad ut. Sen fattar han vad han har sagt och börjar förklara att han menade att han skulle prata om en ANNAN SAK inte annat språk men Nalle kan inte sluta garva. Alla foldar efter detta men Nalle sitter o småhickar för sig själv och mumlar den kommentaren om och om igen under resten av spelet. Eller mumlar o mumlar... Han skriker den rätt ut då och då och börjar tokgarva igen. Jag har lika svårt att hålla mig för skratt varje gång.

Killen som sa det ser argare och argare ut för varje gång, men ler så fort Nalle slutar upprepa saken. Ja jösses!

Det blir till att stress-sova nu för imorgon är det fullt upp. Jag ska träffa Jarmo och få tillbaka nycklarna till min lägenhet som jag inte bott i sen januari 2009 (förutom en vecka förra sommaren) och jag saknar min lägenhet så sjuuuukt mycket. Jag riktigt längtar efter att sommarpynta balkongen! JAg ska ju helst hinna dra in lite grejjer från förrådet och gå och handla lite mat också iom att köket är helt tomt! Sen är det ju såklart mors dag så det ska vi fira med tidig middag för mamma, och så börjar jag jobba igen kl 18. Tidspress!

För övrigt så lyckade jag med konststycket att totalt glömma bort att jag skulle gå på öppet hus idag. Egenaesarna har fyllt 30 båda 2 nyligen och firade detta med gemensam 60-årsfest ute i Märsta, men trots att det står uppskrivet i kalendern och jag har planerat att gå dit sen inbjudan för en månad sen så har jag med allt planerande för klubben, Nordirland, infyttningen i min lägenhet och det andra nya jobbet totalt glömt bort detta. Vaknade till och med tillräckligt tidigt efter att ha jobbat natt för att faktiskt hinna dit i lugn och ro innan jag började jobba igen idag kl 18, men glömde bara bort det. Kl 16 så bara tokslog det mig att jag hade glömt det, men då skulle jag inte ens hunnit fram till Märsta innan det var dags att vända. Ja, det va lite mycket om detta men jag tycker att det är förskräckligt pinsamt så om du läser detta Johanna så ber jag tusen gånger om ursäkt att jag glömde bort er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0