La Repikada

Alltså jag älskar verkligen den restaurangen! Där vill jag ha praktik! Jag måste ordna det. Skolan kommer dock troligtvis inte godkänna den som en av kategorierna som vi ska praktisera i men jag ska kolla upp om det är möjligt, både ekonomiskt och praktiskt att åka hit, hitta någonstans att bo och helt enkelt gratisjobba där i en månad eller nåt.

Konceptet är fantastiskt. Kocken lagar det han känner för varje dag. Ingen av de som serverar vet riktigt vad det är i ngn av grytorna viket gör att man kan få lite vad som helst, men det är fantastiskt gott. Om jag fick jobba där i en månad skulle jag lära mig så sjukt mycket goda recept! Restaurangen ser verkligen inte ut mycket för världen och jag kan tänka mig att de bryter mot en hel mängd av livsmedelsverkets lagar men jag vill dit!

Det var astråkigt väder igår, mulet med bara små glimtar av sol här o var. Låg o huttrade nere vid poolen i 2 omgångar innan jag gav upp. Man vill ju gärna komma hem med lite solbränna i alla fall va!

Helt sjukt att jag vaknade 7:30 idag igen. Har ingen lust att sova bort semestern, vilket jag annars förväntade mig att göra, men nu ser jag solen genom molnen så nu ska jag ner till poolen en vända.

Lunch på Casa Luis. En tapasbar som jag också ville kolla upp efter förforskningar men den var ingenting jämfört med Repikada.

Raden av förrättstapas.

Varmrätterna.

Den enda menyn som finns sitter är en whiteboardtavla där ngn hastigt krafsat ner dagens rätter.

Kvällens efterrätt för min del.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0