Inflyttad.

Jag har fått tillbaka min lägenhet. Han som hyrde den är så feg att han inte vågar komma och se mig i ögonen utan valde att POSTA nyckeln till mig. Inte svarar han i telefonen heller fortfarande. Man eller mus? Inte svårt att svara på den va? Pinsamt är vad det är. Enda responsen jag fått av honom är via sms där han ändå bara ljuger och hittar på. Påstår att han ska komma och ordna upp allt, och sen lovade han tom att han skulle minsann betala flyttstädning men inte har han gjort det inte. Han har dessutom haft sönder en lampa och en del glas och några andra småsaker.

Städfirman jag valde var ju inte direkt nöten den heller. Släppte in dom och förklarade allt och sen drog jag till jobbet. Åkte direkt dit när jag var klar framåt midnatt och såg fram emot att äntligen kunna sova där. Eller hur? Ja, sov gjorde jag ju där i alla fall men det var knappt städat över huvud taget. Golven var klibbiga o smutsiga, inte en enda hylla eller låda var ens avtorkad och 100 andra saker som inte var fixade. Skandal...

Tack o lov gick de med på att göra om det och skickade enligt deras utsago sin allra bästa städare 2 dagar senare. Rätt ok. Inte helt fläckfritt men typ ok. Orkar inte tjafsa om det mer.

Förutom all uppackning o inpackning av allt som jag hade i förrådet och utspritt på andra ställen så jobbar jag en hel massa på Oden. Utbildar dealers o tar hand om en massa andra saker. Kul. Imorgon ska jag jobba mitt första pass på gruppboendet. Wish me luck!

Kommentarer
Postat av: Gia

ATT jag gör! All luck you can get babe! Fast du behöver det inte, du kommer att charma dem som du gör med alla andra och de kommer att skatta sig lyckliga över att de hittade dig.

2010-06-09 @ 14:48:06
URL: http://metrobloggen.se/FuturaMio

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0