Juldagen

Traditionsenligt gör vi något under juldagen med bara min lilla familj. Oftast blir det bio, och oftast i gryningen, typ deras första föreställning kl 11:00 på MORGONEN. I år sa jag att jag måste få sova ut iom jobb under natten o 2 nätter till efteråt, och alla var inte lika pigga på bio som vanligt så vi köpte ett nytt sällskapsspel istället.

Jag fick sova ända till 13:30 då jag vaknade alldeles av mig själv; härligt. Och efter lunchen spelade vi Rita & gissa, liknande pictionary, som faktiskt var grymt kul. Särskilt som man får lov att läsa korten o veta vad andra laget ritar o gissar på... Kan varmt rekomenderas.

Hela dagen var riktigt julmysig, och sen fick jag skjuts in till Gamblerz där jag skulle jobba i natt, och jobb blev det. CG-bordet dog inte förräns 07:55, och då hade pappa redan hunnit vaknat o sms:at o frågat om ja ville bli hämtad i Jakan.

Niklas dök upp strax efter turrestart. Mycket oväntat. Känns märkligt. Tankar fladdrar.

Nu ska jag sova, börjar jobba igen om 7 timmar, ikväll på klubben på Hornsgatan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0