Askan, flytt och sjukdom.

Min syster har ju sånt himla flyt. Nästan alla flyg runtomkring e inställda men just hennes o hennes fästmans plan till Bangkok avgick nästan enligt tidtabell idag efter en veckas ovisshet. De ska resa runt lite där i ca en månad och det såg ut som att de inte skulle kunna komma iväg alls ett tag iom all askan som virvlar runt från vulkanen på Island.

Flyt för mig med iom att då kan jag låna deras lägenhet en månad och slipper tränga mig på hos Joanna iom att det inte känns som en toppenidé just nu.

Följde med farsan imorse och släppte av dom på Arlanda.
Har sen varit ute i Viksjö idag med o hjälpt föräldrarna med pack o städ. Inte så jättekul men det är ju roligare o lättare om man är flera i alla fall. De protesterar o säger att de inte alls behöver hjälp men ngn måtta får det väl ändå vara. Vem vare som städade ur min lght de senaste gångerna liksom?

Sen skulle jag jobba från kl 20. Dött dött dött och hade ställt in mig på att få gå hem (vi måste stanna till midnat och avvakta spel) men så kl 23.35 skulle 4 grabbar helt plötsligt spela vilket betyder att det är små potter, trist spel o dåligt betalt. Tack o lov höll dom bara på till kl 4 i alla fall. Dessutom klämde jag ett finger igår och hade av nageln så det gör vansinnigt ont fortfarande. Sjukt svårt att dela då. Slår ju i fingret hela tiden och är livrädd att nageln ska gå av helt.

Sen för ungefär 3 timmar sen började jag få ont i halsen. Sen kom allt på en gång; började hosta, nysa och känna mig öm i alla leder. Typiskt! Massa folk har ju blivit sängliggande med feber o grejjer efter Åland och nu är det tydligen min tur. Ligger lite efter bara men känner mig riktigt eländig.

Märkte just att jag skrivit ordet "sen" en himla massa gånger men jag orkar inte skriva om. Nu ska jag bädda ner mig ordentlig med te med honung.

Kram på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0