Påskafton

Har inte jobbat på flera nätter nu och det börjar irritera mig. Tänker avvakta ett par dagar till o se vad som händer. Idag är det i alla fall påskafton och det betyder givetvis familjemiddag. Syster kome hem från New York för ett par dagar sen så hela familjen, inklusive Nillas fästman samlades för vad som troligen var den sista familjemiddagen på Avstyckningsvägen.

Gott o mysigt som alltid och eftersom det var sista chansen bestämde jag mig för att återinföra en gammal favorit; äggletande. 3 påskägg med olika motiv samt en chokladhare för Hasse som skonades från denna fåniga familjelek.

Jag tog foton på äggen med mobilen innan jag gömde dem i huset. Så tog jag upp mobilen efter middagen och visade de 3 olika bilderna. Åh, sa mamma, har du fått ett påskägg, vad fint! Fniss... När jag visade bild på ägg 2 och 3 började dom se lite undrande ut alla 3, även fast jag sa medans jag visade, Mamma! Pappa! Nilla! När alla 3 tittade på mig sade jag "sätt igång o leta" Jösses då blev det fart på dom. Alltså, man blir inte för gammal för såna saker; det är hur kul som helst! De springer omkring i hela huset o lyfter saker, öppnar lådor osv. Pappa letade tom i skräpet i köket o hann lyfta på ngt innan jag hann stoppa honom o säga att det givetvis inte ligger däri. Ja jösses... Det var hysteriskt kul och hemskt uppskattat i alla fall.

Sen hade jag även med mig deras dator som fått bo hos Dr åsa ett par dagar. Hon hade skrivit ett brev till dem (med instruktioner för en månatlig virusscanning bl.a.) o lagt det på skrivbordet som de läste igenom väldigt noggrant båda två. Den första frågan mamma sa "vad är startmenyn" och då insåg jag att brevet kanske inte hade så jättestor nytta utan sa bara att de skulle spara det så skulle jag titta på det om en månad.

Glad Påsk alla o glöm inte varför vi egentligen firar. Jag var i kyrkan kl 11 på långfredanen och ska dit kl 11 imorgon med. Nu när jag bor bara 2 kvarter ifrån Filla kan jag knappast inte skylla på ngt för att slippa gå dit till förmiddagsgudstjänsen.


Systers fästman Hasse

Mammas var som vanligt först med att hitta sitt ägg, hann inte ens få en bild på henne när hon letade.






Syrran var 2:a med att hitta sitt.




Och äntligen; seger!!! Pappa hittade efter mycket mycket letande sitt ägg bakom gardinen i vardagsrummet och fick njuta av sitt påskgodis han med.

Iom att jag inte har internet just nu så postar jag detta inlägg lite senare, men det är skrivet på påskafton kl 22.58.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0