Plugg o Stockholm

Jag hade båda slutproven i kök den här veckan. Varmköket i onsdags gick bra. Vi fick poäng etfer olika kategorier och mitt totalpoäng blev 64/70. Det får man nog va rätt nöjd med. Betygsnacket har vi dock nästa vecka så vet inte alls ännu men hoppas på VG i varmkök.

Kallköksprovet var igår och det gick hur bra som helst. Där hade vi fått veta i förväg att vi skulle baka 12 frallor, göra majonäs, vaniljsås och sen 2 exakt likadana toast skagen där vi skulle använda majonäsen. Enkelt, så detta övade jag inte på hemma. Acade provet och vi hade betygsnacket efteråt för det var sista lektionen med Stefan som dessutom är vår klassföreståndare. Jag får MVG i kallkök! Och jag vet att det inte borde spela någon roll men det gör det i alla fall, jag är extra glad för jag är den enda i klassen som får det!

Jag kommer få MVG i dryckeskunskap och ansvarsfull alkoholservering också men det kanske jag redan skrivit för vi hade de betygsamtalen redan för 2 veckor sen. Resten är fortfarande ovisst. Jag har 2 arbeten kvar som ska vara klara på tisdag och ett prov på torsdag. Nästa fredag är sista dan och jag längtar verkligen tills skolan är över! Alltså jag älskar faktiskt lektionerna. Jag tycker det är skitintressant och har ofta en miljon frågor som lärarna inte ens kan svara på i de flesta ämnena men jag hatar verkligen plugget efter skoltid. Alla arbeten o prov o läxor som ska göras som bara får mig att känna mig konstant stressad och som gjort att jag knappt vetat om vad som pågått den här hösten utanför mitt plugg. Det är så många människor som jag inte hunnit träffa och det känns som att jag nästan glömt bort att dom existerar.

Satt o kollade igenom vilka bloggar jag inte läst på ett tag o fastnade i min kompis Anna Kareninas blogg o läste ikapp några månader! Hon skrev om sin mage. Sen skrev hon mer om sin mage. Sen slog det mig att hon måste 17 vara gravid! Inser att hon ska ha barn i februari och satt en lång stund o funderade över om jag visste detta eller inte o kan verkligen inte komma ihåg. Anna har jag gratulerat dig??? Jag saknar dig asmycket i alla fall ska du veta! Hade en plan om att åka ner till Skåneland o hälsa på i slutet av sommaren men så blev det inte tid till det. Saknar faktiskt Skåne slog det mig. Har inte varit där på jäääättelänge. Inte bara saknar Skåne; jag är otroligt trött på Stockholm. Jag känner inte alls att jag vill bo här längre. Vet inte vart jag vill men har fått nog av stan. Spelar ingen roll nu för jag har gett mig 17 på att jag ska fixa plugget så till den 27 maj är jag fast men sen får vi se.

Jobbade till 2 i natt på Pokerevent. Bra med vita pengar. Sen åkte jag o mött Åsa på CC och träffade på ett par killar i baren som var rätt kul att snacka med så blev sittandes där till stängning o sen tog vi med oss dom o ett par till till Potten istället. Kom hem vi 9 i morse o har sovit hela dan. Smart! Jag som skulle skriva på mitt arbete idag men får göra det hela natten i stället. Ingen skillnad direkt, förutom att det borde va mindre saker som distraherar! Kram från mig.

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad kul att det går så bra för dig med plugget! Jag är otroligt imponerad av att du fixar det på ett så strålande sätt. Det hade nog inte jag gjort =)



Det är inte så konstigt att du missat att jag är gravid, så mycket som du har att göra + att jag inte basunat ut det direkt =) Men tack, finaste Nalle! =) Jag är verkligen glad och ser fram emot att få träffa min lilla gosse i maggen och jag ser fram emot att få dig på besök under min mammaledighet! En miljon kramar och lyckoönskningar inför de sista arbetena du håller på med!

PUSS


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0