Sjukt nöjd

Är precis hemma från den allra sista lektionen. Nu väntar 3 veckors jullov och sen praktik hela nästa termin på 3 olika restauranger. I kallköket idag fick vi välja fritt vad vi ville göra så jag gjorde mandelknäck, chokladknäck, tryfflar, fudge och trillingnötter. Bra tillskott till julgodiset. I vanliga fall är det föräldrarna som gör all mat till julafton och jag o syrran brukar göra massa godis. Iom att hon envisas med att bo i Hong Kong ocg fira julen på Hawai av alla ställen så får jag göra desto mera godis. Jag ska faktiskt ta och grava lax och göra hovmästarsås och en rödkålssallad med i år. Det vore väl skam om jag inte hjälpte till mer med tanke på vad jag pluggar. Men resten får faktiskt mapa göra, annars kommer det ju inte smaka så där som man är van med...
Jag är så sjukt nöjd med mina betyg. Det var inte direkt så här dom såg ut sist jag plggade.

Varmkök MVG
kallkök MVG
hygien MVG
dryckeskunskap MVG
ansvarsfull alkoholservering MVG
livsmedelskunskap MVG
servering MVG
näringslära VG
arbetmiljö VG

Stort tack till alla som orkat lyssna på mitt tjat om plugget den här terminen, och till er som jag inte haft tid att träffa; tack för tålamodet och hoppas ni har tid med mig under jullovet! Jag vill bara lägga mig ner och sova i typ en vecka för att komma tillbaka till det vanliga livet.

Nu ska jag krypa ner i soffan o slötitta på lite star trek och sen får vi se om jag orkar pallra mig iväg någonstans ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0