Kryss

Så fort jag kommer hem så känner jag hur mycket jag älskar Stockholm och aldrig vill åka härifrån. Men vet av erfarenhet att när jag varit hemma ett tag så vill jag bara iväg igen. Har hunnit med att riktigt umgås med MaPa. Skulle åkt in till Gamblerz o Krukan i fredags men Chrille ringde o sa att de inte kom ngn så han stängde igen Gamblerz, sen ringde Åsa o sa att hon just bustat turren så efter de nyheterna stannade jag hemma o hade myskväll med föräldrarna.

I lördags var det dags för Paf/sviten pokerkryss med Silja Galaxy, och det var ju själva anledningen att jag kom hem på en långhelg. Jag har jobbat dom hur många gånger som helst och älskar det verkligen. '

Även denna gång var hur kul som helst. Har ju irriterat mig ngt vansinnigt på Mattias o Johan från Paf som sköter
om pokerrummet och alla dealers eftersom de inte blir bättre utan tomtar sig så himla mycket men helt plötsligt hade de shapeat upp sig kollosalt. Jag tycker allt flöt jättesmidigt den här gången. Bra schemaläggning och rättvist med arbete. Vi hade ett kort möte vid 2.30 på lördagsnatten med lite mackor o cider och sen delade dom även ut lite drinkbiljetter och tyckte vi skulle upp till discot o roa oss. Det är annat än hur det var på de första kryssarna när det var strikt alkoholförbud för alla som jobbade.

Sen är jag ju så himla förtjust i maten på Galaxy. Vi käkade middagen på Grill, jag, Åsa, Gia, Kråkan, Esa o 2 ålänningar som Gia känner. Förrättsbuffé och efterrättsbuffé som vanligt för mig medans de andra åt lite normalare saker. Esa satt o sa att han vill ha hamburgare o valde biffstek med lök och blev besviken när det inte var farmarbiff.

Vid lunchen på söndagen lät det likadant, Esa, Kråkan o jag hade 35 min lunchrast o sprang upp till Happy Lobster o frågade om vi kunde få ut maten riktigt riktigt snabbt eftersom det ju inte skulle tillagas. Esa ville fortfarande ha hamburgare men fick nöja sig med en stor skagenmacka medans jag o K åt hummer, räkor, kräftor, krabba, musslor och ostron, som han inte alls ville ha. Sen satt han helt lyriskt o sa att det var den bästa skagenröran han ätit i hela sitt liv. Gång på gång på gång! Hur kul som helst. K och jag var lika nöjda vi, det var helt fantastiskt gott. Turren slutade som vanligt senare än beräknat men säkert 45 minuter innan vi lade till i Stockholm så vi hann bra ändå. Med bara 3 timmars sömn under natten var det inte läge att åka vidare utan raka vägen hem för en sen middag med MaPa.


Både Åsa o Gia hamnade på finalbord men här har Gia redan lämnat.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0