Bangor

Har inte skrivit på en vecka. Har inte haft lust helt enkelt, men haft det toppen!

Lina Irmalm och jag flög till Bangor förra torsdagen. Jag kom hem inatt och hon åkte hem redan i söndags. Det var så himla kul att visa den mysiga stan som jag gillar så otroligt mycket för någon annan. 

Vi tillbringade hela fredagen inne i Belfast med att shoppa järnet, och under lördagen lekte Hans guide och körde runt oss i Belfast och visade alla politiska väggmålningar som tydligen är otroligt kända. Alla mina resor dit, och ändå hade jag missat detta. Vilken himla historia den staden har med våldsamheter mellan de olika åsikterna. Det går fortfarande en hög mur genom hela staden men grindarna är oftast öppna. De ska dock gå att stänga väldigt snabbt ifall det blir bråk.

Vi hann med lite shopping i Bangor under lördagen med. Jag har inte köpt kläder sen i januari men nu har jag hur mycket nya fina saker som helst, och det är otroligt mycket billigare där än här. Även riktigt fina märkesgrejjer kan man verkligen fynda.

Kvällarna tillbringade vi på de mysiga pubarna runt om i bangor, där Lina hade precis lika lätt för att skapa nya kontakter som jag har haft varje gång jag varit där. Förr bytte man nummer, nu säger man bara "Vi ses på Facebook" och så kan man lätt fortsätta hålla kontakten där med nya vänner långt hemifrån.

När det var dags för henne att åka ville hon verkligen inte hem egentligen utan hon ville stanna i denna underbara vänliga stad men jobbet drog. Det var många där som försökte övertala henne att stanna med, och planer har redan gjorts för att Tim, Hans och Niamh ska komma till Stockholm och hälsa på och bo hos oss båda då.

Jag hade ytterligare 4 dagar som tillbringades i lite lugnare tempo. Tim hade bara tagit ledigt under tiden Lina var där men vi har hunnit med långpromenader längs kusten, en hel del grillande på bakgården samt flera pubkvällar. Min sista kväll fick han däremot inte vara med för då bestämde jag och Niamh att vi minsann skulle gå ut och äta middag tillsammans och bara skvallra tjejjer emellan. Riktigt mysigt var det. Under dagen hade jag riktigt lyxat till det med att gå och få ansiktsbehandling, pedikyr samt massage. Även det är så mycket billigare än här så då har man ju en anledning att skämma bort sig själv. Det var med sorg i hjärtat som jag lämnade staden igår, men jag har en massa nya spännande saker på gång i Stockholm så jag var tvungen.

Medans jag var borta har det varit razzia på klubb Krukan som är en pokerklubb här i Stockholm så just nu känns det som att man vill satsa lite extra på att kämpa för livepokerns rättigheter. Jag börjar jobba med klubb Oden som har sin första turnering ikväll så vi får se hur klubbvärlden påverkas framöver av detta.



Så här glad är Lina på tåget från flygplatsen til Bangor.

Random snubbe som ville lära Lina dricka Guinnes ordentligt. Big nånting hette han.

Utmattad efter en hel dags shopping.

Lina som är van shoppare var knappt trött i fötterna ens...




Jag o Lina på Coyles.

Vi stannade till på vägen till Belfast för att det var så himla fin utsikt över stan härifrån, det fick jag dock inte med på bild men Hans o Lina är snygga som alltid.






Det finns hur många som helst av de här målningarna i Belfast, på husväggar och murar och allt möjligt.


I den här torrdockan låg Titanic en gång i tiden. De pyttesmå staplarna i mitten är egentligen...

...så här stora. Och kraftigt tunga.


På väg ut.


Så otroligt vacker kustremsa att promenera längs. Här har vi kanske gått ca 15 min sen vi lämnade lägenheten i centralaste delen av stan.

Pojkarna badade men jag nöjde mig med att vada lite i det kalla vattnet.




Hans son Leo älskar att hänga över muren som skiljer Hans o Tims bakgårdar och betrakta oss.


Man kan ju låtsas att jag ser ut som en model på catwalken... Eller kanske inte... Jag snubblade omkring på nyinköpta skor med skyhöga klackar som fick Niamh att vrida sig av skratt.


Niamh med Coyles fantastiska musslor.

Jag o Niamh.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0