Wii fit

Ja ingen kan ju påstå att jag är speciellt teknisk. Jag har köpt Wii fit med balansbräda till syrrans nintendo wii. Efter hjälp via fejjan från både Lina o Vurra fick jag fortfarande inte igång Nintendot över huvud taget så Vurra kom förbi igår och hjälpte mig att fixa problemet. Vad som var fel? Ingen vet, han gjorde samma saker som jag hade gjort och så helt plötsligt bara funkade det.

Vi lekte med spelet ett tag och jag garvade verkligen hela tiden, det där kommer jag ha roligt med! Ett par tre glas vin hann vi också få i oss under tiden.

Efter det en riktigt god middag med Åsa på Caliente. Mycket bra Tapas, och verkligt god Sangria. Finns så många restauranger som fuskar med Sangria och bara tar rödvin, fanta och några äppelbitar men det här var precis som den ska vara med alla de rätta ingredienserna i! Kan verkligen rekomenderas.

Sen vidare till CC där vi stannade till stängningsdags, då jag väntade in Eva runt hörnet. Vi gick hit o drack kvällens sista vinglas och klockan hade blivit strax efter 7 på morgonen innan hon drog hem, så idag har jag mått som jag förtjänat...

Lagom ångestfylld dag. Inte direkt bakis men lite halvvissen sådär. Jobbade från kl 20 men det blev bara en kort liten gryta så inga pengar direkt.

Så fort jag kom hem började jag leka med mitt wii fit igen. Man vägs ju varje gång och jag vägde 1,6kg MER ÄN IGÅR! Hmmm.. allt det där vinet kanske inte var så bra...

Skulle ta en micropaus under tränongen och lyckades missa soffan och satte mig rakt på soffbordshörnet och skrapade upp låret utan att märka det innan jag helt plötsligt upptäckte massa små blodspår på lakanet som jag lagt ut över min syrras svindyra soffa - just för att jag vet att jag kommer att spilla ngt där annars. Tack o lov! Vet inte vad jag hade gjort om det varit direkt på soffan! Jag har fått strängare instruktioner om lånet av deras lägenhet än jag gav dom när de lånade min lägenhet över en helg el ngt för ca 14 år sedan! Jag är vuxen och de var tonåringar då! Fatta att jag inte vill råka sabba något...

Sen efter mitt lilla fit-pass så fick jag för mig att jag skulle koka ägg ... - i micron. Dålig idé! De exploderade och luckan flög upp med en smäll, så nu har jag skrubbat äggbitar i hela köket.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför ens försöka koka ägg i mikro när det inte tar många minuter alls i kastrull på platta?

2010-05-07 @ 11:51:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0