Mera Lanzarote

Vi hade sett fram emot att gå tillbaka till La Repikada hela dagen, så när klockan närmar sig middagsdags så är det två glada o hungriga tjejjer som vandrar den dryga 1½ km till favvorestaurangen --- bara för att upptäcka att den är stängd på tisdagar. Panik! Vad ska vi göra nu?

Inget annat ställe i den här sömniga hålan kommer ens i närheten ju. Vi bestämmer oss i alla fall för att utforska en till lång gata i området där vi ser restauranger på håll, istället för att gå tillbaka till ngn av gatorna vi redan sett. Och döm om vår förvåning, när vi i slutet av en gatstump ser samma ”K” -logga som La Repikada har, fast det här står ”Pikada”. Vi går fram och frågar om det är samma kedja eller liknande och får svaret att denna pyttelilla kvarterskrogsliknande sak är originalet, och den andra är samma ägares försök att expandera. Lycka!

Jag behöver nog inte säga att vi hade en till fantastisk middag, fast den här var snäppet dyrare och med lite snobbigare personal. Ikväll kommer vi dock att gå tillbaka till den andra som både Johanna och jag kommit att älska.

Det har varit toksoligt idag vilket varit underbart efter flera dagar av moln, men iom att det är sista hela dagen så skippade jag såklart solskyddsfaktorn och brände mig rejält. Jag ser ut som en kokt kräfta och kan bara hoppas att inte allt flagnar bort under min helg i London. Apropå London så längtar jag dit nu. Har massa underbara polare där som jag verkligen längtar efter att få träffa och har varit i kontakt med dom flesta av dom så har troligtvis en riktigt bra heg att se fram emot!

Nu ska jag ner till poolbaren o köpa ett par drinkar åt oss – Johanna ligger o dozar på soffan framför TV:n och poolbaren är enda stället med wifi så ska kolla fb en snabbis o så skicka iväg det här.


Hotellpoolen.

Varför ska jag alltid envisas med att blinka med ena ögat så fort ngn tar kort på mig med blixt på? Jag ser ut som en mupp! Och det var inte bara mina förrätter, det var bådas...

Johanna smyger upp med kameran när jag njuter av en drink på balkongen med ansikte o dekollettage insmörjda med en mask som luktade så gott att jag ville äta upp den...

Johannas läskiga bläckfiskringar, våra helt ok vitlöksräkor och sen en fantastisk kött m svamp i gräddsås med gratinerad potatis-tapas...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0