Plugget

Bytte klass. Jag vet, det låter hemskt, men min klass hade så många puckon att jag inte stod ut. All lektionstid gick ut på att lyssna på idioters kommentarer om något som var helt irrelevant till ämnet vi läste. Vi var dessutom 16 st i klassen och en av de tre vux-klasserna hade bara 5 elever. (den andra hade också 16) Så jag bytte. Nu är vi 8. Otroligt lagom för att få all den lärartid man behöver. Aningens sämre tider men det får gå ändå.

En annan sak jag inte förstår är dom som skolkar från lektionerna. Visst, när man var tonåring o mer eller mindre var tvungen att gå i skolan. Men nu! Vi har alla kämpat för att komma in på skolan och så finns det dom som går till lektionen och sen försvinner efter rasten bara för att nästa gång man ses säga "äh, jag orkade inte gå tillbaka, läraren bara pladdrade så mycket"

Det är otroligt mycket just nu dock. Har precis jobbat sista passet på Pråmen och de har redan frågat mig om 5 pass till de närmsta 2 veckorna. Jag tackade nej till allihop. Sick, men jag är helt slutkörd. Oden e också på men jag hinner verkligen inte. Jag måste smälta det här med plugget lite. Var dessutom där 3 kvällar förra veckan. Skulle behöva lite ledigt nu. Inte bara det att det är 1000 saker att göra, man hinner inte slappna av alls när man hela tiden känner att det änger över en eller nafsar en i hälsenorna. Vill ha semester!

Får i alla fall otroligt trevligt besök till helgen; Hans o Niamh från Bangor kommer o hälsar på. Sen ere en himla trevlig fest på lördag med.

Vet inte hur det gick tillmen nu är klockan över midnatt igen o jag ska upp om 6 timmar. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0