Behandla dina medmänniskor som du själv vill bli behandlad!

I dag var jag och handlade mat efter jobbet. Gick till en Vi-butik som jag inte brukar gå till eftersom jag hade ärenden i närheten. Hyffsat stor butik, och jag med mitt lokalsinne går ju vilse i en tekopp. Letar desperat efter mjölkdisken o frågar till slut en som jobbar där. Hon pekar mig i rätt riktning o jag knallar iväg. Inser att jag inte riktigt fattar i alla fall vart hon menar men blir distraherad av grönsaksdisken så jag stannar till där. När jag plockat åt mig vad jag vill ha, och ser så där lagom förvirrad ut kommr en liten gammal gubbe fram till mig o säger "Du letar väl inte fortfarande efter mjölken va?" Eh... näe...eller jo, det gör jag ju. Han visar mig rätt och jag har gått o smålett hela tiden sen dess.
Tänk om alla kunde vara så där. Inte bara peka rätt om ngn frågar efter vägen, utan lägga märke till sin omgivning och se efter vad man kan göra för den. Jag hoppas att jag gör det, men det kan ju aldrig skada att försöka lite mer...
Nu ska jag njuta av solen som kommit tillbaka till stan.

LindaCaroline

Kommentarer
Postat av: Ruben

Hej Nalle!

"Behandla dina medmänniskor som du själv vill bli behandlad!"

Bra ordspråk det här, men tänk på det själv då, någon gång, jämtemot mig då!!!! Jag behandlar dig schysst iaf, men då kan väl du oxå behandla mig vänligt tillbaka isåfall eller???

Ha det gött!

Hoppas att du har det bra!

Ha det bäst! Kram!

Mvh/Ruben

P.S Jag skrev om detta för det första blev felstavat...;)

2007-10-10 @ 22:27:08
URL: http://ruben.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0