Fars dag

...är det idag och innan middagen hos MaPa hann jag sova 1½ timme! Kom hem vid 12-tiden idag och trots utmattningen hade jag lika svårt att somna som vanligt. Jobbade 16 timmar i natt. De va inte kul, o ryggen gör ont  men det funkade. Kom på trixet för att orka. Med lite hemlig hjälp av J & J tog jag mig igenom natten.  Lyckades tom le ibland.

  Farsdagsmiddan hemma var trevlig. Jag hade innan sagt att jag vägrade diskutera mitt nyligen avslutade förhållande så hans namn nämndes bara en gång. Istället stöttes o blöttes planer för julen. Äntligen en jul då både MaPa, jag o syster är i Sverige!
  Mamma försökte som vanligt få oss att avskaffa julklapparna. Istället blev det ett tillägg då vi ska göra tradition av en av mammas tidigare påhitt gällande presenter. Mer om det närmare jul....En lång stund ägnades åt att diskutera den kokta potatisens varande eller ickevarande på julbordet. Syster önskar att den inte ska finnas kvar eftersom hon då känner att hon måste ta av den fast hon inte vill, så den inte är lagad i onödan. Jag för min del har aldrig rört den när det finns så fantastiskt god Jansson på bordet, Jag tror att vi enades om att den inte ska vara med i år, men ja sätter minst 10 mot 1 på att den kommer stå där i alla fall. Nån som sätter emot?

Satt o kollade runt lite på en dejtsida på nätet idag. Näe, ja letar verkligen inte redan efter en annan person. Att få såna starka känslor för någon är ingenting jag överhuvudtaget tror kommer hända på många år igen - om någonsin. Men jag försöker lura den delen av hjärtat (läs 98%) som fortfarande bara vill ha Honom att det finns jättemånga andra trevliga killar att träffa. Det gick inget bra. Jag gick inte på det.

Klockan e över 4 nu. Varför kan ja inte sova för när ja bara sovit 1½ tim sen fredags natt???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0