Paf/Sviten-kryssningen

Trodde jag var smart som höll mig vaken till 2 på natten mot lördag. Tänkte att jag i så fall måste sova längre än vanligt. Oj vad fel jag hade. Vaknade med ett pling klockn 7 på lördag morgon i alla fall. Spenderade hela dagen fram till det var dags att åk till Siljaterminalen med att försöka somna om.

Kom till terminalen och möttes av idel bekanta ansikten. Massa härliga Svitenmänniskor. Fick minst 2 drinkar uppkörda i ansiktet de första 2 minuterna. Suck. Detta skulle komma att bli ett eldprov... 

Gick ombord. Lämoa av grejjerna i våra hytter, (delade givetvis med Joanna), kollade in konferenslokalerna där alla pokerbord snart skulle stå uppställda och fick all info vi behövde. Silja Galaxy byggdes ju 2006 så det var relativt fräscht faktiskt. Alla vi dealers drog sen för att äta middag, som var riktigt imponerande. Vi åt i Grillen, där man kunde beställa förrättsbuffe och efterrättsbuffe förutom de vanliga a la carte rätterna. Gissa vad jag tog? Just det. Riktigt gott, o mycket finare än den vanliga Siljebuffén. Kommer en bild på min efterrättstallrik som ja tog med Joannas mobil så fort jag får tag på den.

Satt o pratade med några spelare i deras hytt innan turren började. Avböjde drink efter drink.... . Kan ärligt talat säga att jag var helt sjukligt trött redan kl 23 då vi började, men det var även väldigt kul. Alternerade mellan turren o cash game borden. Mycket omaha där men de kom inte i närheten av hur galet spel det brukar vara. I o m att det var Lucia hade jag tagit med mej glitter så jag o Joanna satt med det i håret hela kvällen.

Det blev ca 2 timmars sömn innan turneringen startade igen efter pausen kl 10 på morgonen. Direkt till vänster om mig hade jag Franke, en kille som slog ut spelare efter spelare i raskt takt, säkert 6 st under första halvtimmen av dagen, och varje gång ställde han sig o skrek "Finsk Powerpoker när den är som bäst". Hela turren slutade med 6 man kvar på finalbordet. Franke hade 70% av markerna och de gjorde en helt sjuk deal. Franke tog förstapriset på 100.000kr och de övriga 5 splittade resten av prispengarna exakt lika.

Både jag o Joanna stupade i säng och sov de återstående timmarna av kryssen, efter att vi mumsat på julbuffén som var ett givet måste till lunch.

Idag lyckades jag sova till 12 på dagen så världen är äntligen rätt igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0