Razzia...

Så var det dags...

"NER PÅ GOLVET O HÅLL HÄNDERNA SYNLIGA" var det någon som skrek. I samma stund hördes det buller o brak och någon som ropar "Razzia". Spelare och marker flyger åt olika håll och i nästa sekund var det poliser överallt. Fick tillbringa en lång stund halvsittandes på golvet med händerna framför mig. Kroppsvisiterad av en kvinnlig polis, med löfte om att en knarkhund snart skulle vara på plats. Sen fick vi sitta och vänta och vänta och vänta.

Runtomkring mig förhördes spelare av polis. Jag hade verkligen ingen lust med det så ftill en början vägrade jag. Sen gick jag med på förhör, där jag svarade på hälften av frågorna. Tycker bara inte att de har med att göra vart och hur jag tillbringar min tid. I ca 1½ timme satt jag och svarade på deras frågor. Ingen kommentar var iofs ett uttryck jag var synnerligen förtjust i. 

Var nästan sist därifrån. Svårt att neka till att ha med klubben att göra när flertalet spelare berättat att jag satt vid bordet, samt den ansvarige redan gett all info om kvällens spel. De ville att jag skulle bekräfta vad han sagt men det gjorde jag först efter att ha fått hans redogörelse uppläst, och bara en liten del bekräftade jag. Under tiden jag satt bakom en stängd dörr med polisen lät det som dom rev stället för hand.

En hunds envisa skällande hördes också rätt mycket. Undrar vad han ville säga...

Åkta raka vägen därifrån till en J som var överorolig eftersom ryktet hunnit sprida sig och jag inte fick svara i min telefon under tiden jag satt i förhör.

Ta hand om er... Och behöver ni en dealer så hojta till..... Det verkar som att jag är utan jobb igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0