Fotomässan

Supergulliga Åsa bjöd med mig på fotomässan i fredags. Börjar nästan känna mig hemma i Stockholmsmässans lokaler som den stammis jag är på väg att bli. Det var i alla fall hemskt trevligt. Vi gick runt och lät oss inspireras av alla fantastiska bilder som hängde på väggarna, och tittade med suktade blickar på alla fina kameror och tillbehör som var på display. Fick en liten demo om vad "RAW" innebär. Tänk om man hade en gammal hasselbladare, då kunde man köpa till en sån liten dosa och använda samma gamla kamera fast få in bilderna digitalt istället. Kostar bara mellan 50-200k... Men man kan ju alltid drömma.... Skulle iofs nöja mej med en ny Nikon för strax under 20k... Nej, min ekonomiska situation tillåter inte direkt några sådana utsvävningar, men en flicka kan ju alltid drömma.

Åkte o träffade pojken en liten liten stund tidigt på kvällen men han var tvungen att dra ut på jobb sen, så jag tillbringade fredagskvällen ensam hemma. Hade gått och lagt mig men inte somnat när han ringde kl 3 på natten och frågade om han kunde komma o hämta mig. Iom att vi har gått om varandra med jobb i flera dagar, jobbar varannan kväll typ, så gick jag upp o klädde på mig igen. Och glad är jag för det i efterhand, för vi hade en sån där härlig natt där vi bara satt o pratade och pratade och pratade till det hade ljusnat ute. Så på kärleksfronten är allt bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0