Flyttat

Jahapp, så har man flyttat igen då.

Masade mig upp vid 16-tiden igår och ringde taxi till 16.40. Har ju knappt packat upp något under de 10 dagar jag varit tillbaka i London så det var ingen packning att tala om.  När klockan närmar sig taxi-tid börjar jag släpa ut alla grejjer... men kommer bara till ytterdörren för den är tvärlåst och varken Tom eller Gurkan är hemma. Försöker med alla nycklar jag har i olika kombinationer av varvdragningar men dörren sitter som berget. Bara att ringa Tom o kolla vart han är. Visste ju att Gurkan var på jobbet, men tack o lov så var Tom bara ett par kvarter hemifrån så han kommer o låser upp dörren utifrån. Puh! Sen är taxin en kvart försenad så jag blir tvungen att ringa min landlord o förklara att jag är sen. Ingen kul start.

Var iofs bara 8 min sen men ändå.

Fick ett kontrakt på 6 sidor att läsa igenom och skriva under - med de mest fantastiska klausuler som fick mig att brista ut i skratt flertalet gånger då jag läste igenom det. Bl.a. är det inte tillåtet att ändra husets telefonnummer eller byta gas-leverantör. Jag menar, gör folk sånt??? Alla räkningar är inkluderade i hyran så vad 17 skulle jag tjäna på att strula med det???

Sen tillbringade jag lördagskvällen med att packa upp och utforska området i jakt på bra mataffär. Lycka, det finns en superstor Morrisson bara en kvarts promenad bort. F.ö. så har jag ca 5 minuter till t-banan Acton Town och 4 minuter till Gunnersbury Park som är hur stor som helst.

Vaknade imorse kl 4.30 och lkunde inte somna om, så jag gick upp och gjorde frukost och sen HÖR OCH HÄPNA, skrudade jag om till ett par supersnygga peak träningsbrallor som syster tvingade mig att packa ner (och en poker reklam t-shirt, ngn måtta får det vara) och ploppade ner min freestyle i fickan och gömde nyckelklippan i gräset utanför dörren och promenerade bort itll parken. Väl i parken JOGGADE JAG! Det har jag inte gjort sen jag bodde i Småland för 13 år sen. Men det var bara så skönt så där tidigt en söndagsmorgon när solen strålade. Ok, jag ska inte överdriva, jag sprang ett par minuter, sen gick en stund, sen sprang igen osv... Men ändå! Riktigt stolt över mig själv.

Sen hittade jag en solstol gömd bakom soffan och satte mig i trädgården och läste Nobels testamente. Jag ligger lite efter i Lisa Marklunds böcker. Har nu även tagit ett långt långt bad och lagat lunch som jag nu sitter o petar i mig, och ännu har ingen annan som bor i huset dykt upp. Vart 17 är dom???

Ska ta och diska nu (har inte fattat hur man får igång diskmaskinen ännu) och sen ska jag åka och träffa Johanna. Vi ska troligtvis ut och långpromenera i Hyde Park.

Otroligt skönt att inte längre jobba dag  varje söndag då alla människor är lediga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0