Förbannad, besviken... trött

Jag ringde L igår kväll på väg in till jobbet. Har oroat mig lite grand över att han inte hade satt in depositionen ännu på mitt konto, som han skulle göra på tillträdelsedagen. Frågade om han bestämt sig för hur mycket han tyckte det var lämpligt att jag skulle dra av på första hyran iom att han tyckte lght var för "dammig"

Han svar: näe, jag har flyttat ut. Det känndes inte bra.

Så nu sitter jag på dubbla hyror igen. Och hyran ska vara inne på måndag och hur jag än försöker så kan jag inte ens få över pengar till Sverige innan dess. Inte för att jag har några.

Men hur kan man göra så som han gör? Bara flytta ut, utan att ens säga något, och förvänta sig att det ska vara ok när vi kommit lverens om att han ska hyra lägenheten av mig fram tills maj. Jag blir så himla ledsen. Fattar han inte vilken sits han sätter mig i? Visst, jag kan väl säkert hitta ngn annan så småningom, men det blir ju fortfarande en till hyra för mig att betala. Och det är egentligen inte mycket pengar det handlar om men för mig är det det just nu, för jag har det himla tufft ekonomiskt. Vår lön har ju verkligen gått ner på Empire sen jag började jobba där.

Allt suger verkligen nåt fenomenalt just nu. Himla skitliv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0