Bra igen. Mycket t.o.m.

Hade sån mysig dag.

Vaknade tidigt imorse, runt 7 redan, och hade en mysig lång frukost bestående av hemlagad spagetti o köttfärssås i mängder, ackompanjerat av lite nätpoker.

Sen åkte jag till IKEA -wooohooo- för inhandlande av lite småsaker som behövdes. Bl.a en rullgardin stod på listan och jag mätte och hade mig innan jag åkte och skrev ner allt snyggt o prydligt. Givetvis låg lappen kvar i sovrummet när jag kom till Ikea, men jag chansade på mitt minne och det blev över under alla under RÄTT.

Förbannade min kompakta frulle, iom att jag ju ville äta köttbullar på Ikea men var proppmätt. Väntade tills allt var iplockat i vagnen o gick tillbakaupp till restauranen o beställde en barnportion. När man har chansen så måste man ju passa på.

Sen riktigt gottade jag mej i svenskmatsavdelningen utanför kassorna. Köpte pandalus jumbokräftor, och partyhattar, kräftlyktor o dekorationer, sånghäften o haklappar... Nu ska här bli kräftskiva!!! Även räkost, vanlig ost, blåbärs - o nyponsoppa, sill, lax o hovmästarsås trängs i kylen nu. Mmmm....

Jobbade 19-02 i natt och var lite nervös inför att se HONOM igen, nötdejten, efter allt trassel i helgen. Men tom det gick bra! Han kom ut o pratade med mig under alla mina raster och när jag slutat. Var hur gullig o rar som helst, och sa att jag måste sms:a när jag kommit hem eftersom jag gick o tog nattbussen.

Ja, summa summarumhar det varit en riktigt bra dag, och inte är den sämre av att solen skinit hela dan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0