En sån där dag...

Haft en sån där jobbig dag när livet bara känns helt meningslöst.

Trött på att våran landlord kommer o går som hon vill i huset, samtidigt som den jag hyrt ut min lägenhet till är ruggigt irriterad på mig. Anledningen till det är att han tycker att min lght var alldeles vansinnigt dammig när han kom dit. Det är ju iofs inte så konstigt med tanke på att den stått tom i 7 månader, och jag var hemma och packade ur den bara i stort sett. Dammtorkade o dammsög och så då, men den stora städningen hade ju gjorts när Nina flyttade ut i våras. Hade väl iofs kunnat få den "avdammad" igen innan han flyttade in men iom att han hela tiden vägrade höra av sig med inflyttningsdag så fanns det ingen möjlighet då jag till slut fick veta att han skulle komma dagen efter.

Har lovat att dra av lite på hyran iom att han är missnöjd med det så hoppas jag att allt ska vara lugnt sen. Han skulle tom säga hur mycket han själv tyckte var lämpligt men har inte hört ifrån honom om det ännu. Hoppas han bestämmer sig innan fredag bara för då ska hyran finnas på mitt konto. Gör den inte det så kan inte jag betala den vidare och kan jag inte det så kan jag inte lita på honom och då får jag nog se mig om efter någon annan. Om jag överhuvudtaget orkar med mera krångel. Har ingen ork att ta tag i det nu. Allt känns bara bläääääääääääää.

Jag vet att det alltid är tillfälligt. Från ett par timmar till ett par månader, men jag vet att det går över, men just nu orkar jag bara inte med något alls. Känns som att det inte finns någon mening med något.

Johanna ringde mig idag och bad mig om hjälp med en sak. Hon hade ringt till en affär som ligger ca 20-25 min promenad från mig och lagt undan en flaska av sin favoritparfym som precis slutat att tillverkas och de kunde bara hålla den till kl 17 så hon undrade om jag kunde gå och köpa ut den. Det var den sista dom hade och den verkar vara slut nästan överallt. Så visst gjorde jag det, och sen gick jag in i varenda annan parfymaffär jag kunde hitta i Ealing Broadway och frågade, och hittade EN flaska till i en annan affär. Det känndes riktigt bra. Så skönt ibland att få känna att man kan hjälpa till med något, oavsett hur litet det är, men iom att hon ju inte kunde komma ifrån jobbet tidigare så.

Passade på att utforska Ealing lite mer innan jag gick hem och fortsatte känna mig bedrövlig.

Lyckade i alla fall umgås lite med mina roomisar ikväll. De stänger båda två mest in sig på sina rum, men jag lyckades få ut Brightey när Faris va i köket o lagade mat, så vi 3 pratade en hel del och kollade lite på TV tillsammans. Bjöd dem på svenska "dammsugare" som var mkt uppskattat. Faris var ju med på kräftskivan och tyckte minst sagt att det var en egendomlig men kul upplevelse. . Lyckade även få igenom en lite rensning av skafferivaror som stått framme på bänken sen jag kom. Man vill ju inte gärna slänga ngt man inte vet vems det är, men det visade sig att alla de flaskor o burkar som stod där hade tillhört tidigare hyresgäster. Skönt att bli av med det.

Nu sitter jag här uppe på rummet igen och bara känner blääää.

Kram på er.

Kommentarer
Postat av: Lena

Jag provar att via cyperspace skicka en stor stor kram.

2009-08-26 @ 13:29:46
URL: http://tigermamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0