Boogalooo

Ringde en relativt ny väninna här i London och frågade om hon vill haka på på festen. Då var kl 20.15 och det började kl 21. Vad underbart det är med människor som bara säger "SJÄLVKLART, JAG HAR JÄTTETRÅKIGT, VART SKA VI SES?"

Vi lyckas efter mycket trasslande ta oss dit till ca 22.30. Efter 5 minuter har vi hunnit få ett glas champagne och hälsat på och gratulerat födelsedagsbarnet. Då tror jag nästan att jag ser i syne, för helt plötsligt står Hefo mitt emot mig.

Jag: "vad i helsicke gör du i London???"

Hefo: "Men heeej. Jag skrev ju på din fb att jag skulle hit"

För att vara ärlig hade jag sett att hon hade tackat ja till den här festen på FB men jag hade bara dissat det med tanken, "klantfia, hon har klickat fel. Hon kan ju inte komma till London för en fest". Lol. Det hade hon inte heller, hon är i London för någon slags bingo-konferens.

Det blev i alla fall en himla kul kväll så stort tack till både Sophia som följde med mig, och till Helena som förgyllde det hela med sin närvaro. Jag o Hefo delade en taxi därifrån och taxichauffören var minst sagt skum, så skum att jag vaknade i morse av Bengan som ringde för att kolla så jag kommit hem ok. Gulle!

Nu ska jag sova för imorgon kl 10 kommer städerskan som ska storstäda huset här. Det är bedrövligt smutsigt och jag har verkligen ingen lust att skrubba skrubba skrubba. Latmask, jag vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0