Haft en bra dag

Somnade inte förräns kl 8 imorse. Vad ska man göra när man bara INTE KAN somna? Pappa kom och hämtade mig vid 13-tiden för familjemiddagen så jag hann ju sova ett par timmar i alla fall men hade gärna sovit längre.

Mamma hade gjort riktiga underbara köttbullar som serverades med alla de rätta tillbehören. Helt underbart gott. Dessutom hade hon gjort både förrätt och efterrätt med så det blev en bra stund vi tillbringade runt bordet. I "vanliga" fall har vi ju söndagsmiddag (som egentligen är lunch men vi har alltid kallat det middag) ca 3 gånger i månaden men nu lär det ju bli mera sällan eftersom jag planerar att verkligen stanna i London ett tag. Det var himla trevligt i alla fall och Ma, syster och jag hamnade i världens längsta hysteriska skrattanfall vid ett tillfälle. Jag vet, typ, jaha?? Tänker ni... Ja, jag kan inte återberätta men det var verkligen värt att nämnas.

Efter det var det dags att bege sig till CC för rapportering från finalbordet på Nordic Masters. Björne gjorde hand by hand så mitt jobb var att ta bilder, lägga in kommentarer ibland samt snabbintervjua alla spelarna. Det var helt sjukt i början. När första spelaren åkte ut gick jag och pratade med honom och fick en hel massa info. Precis när vi pratat klart åker nästa spelare ut, och jag hinner prata med honom ca 2 minuter innan nästa spelare slås ut. Stress stress! Har ju inte hunnit skriva ner en rad! Så sen skyndar jag mig till datorn och börjar knacka ner vad 9:e platsen sagt. Då åker nästa spelare ut. Då gav jag upp om honom och bara lät honom gå. Hade fullt sjå med att inte blanda ihop vad de 3 jag pratat med sagt. Det är ju ganska lika grejjer man pratar om liksom. Fick ner lite grand plus bilder på dom till slut, men det blev ju inte så mycket jag hade velat.

Totalt måste jag dock säga att jag är väldigt nöjd med mitt bloggande den här gången. Det är fjärde gången och jag har ju hunnit lära mig en hel del. Skönast var igår när jag jobbade med Joanna och upptäckte att jag klarade mig alldeles utmärkt utan någon som sa hur och när jag skulle göra vad.

Kom hem vid 2-tiden och var så sjukt sugen på att lira så jag satte mig och nätpokrade en stund även fast jag har förbjudit mig själv att göra det nattetid. Slutade på miniminiplus. Bättre än minus! Hade dessutom en väldigt trevlig konversation på FB-chatten under tiden... Det känns verkligen som att livet går åt rätt håll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0